Het antwoord is Simpel | Simpel

Betrouwbaar en snel 4G-internet voor de beste prijs

  • Bij ons maak je altijd snel en betrouwbaar gebruik van 5G internet via het mobiele netwerk van Odido. Bij Simpel heb je snel en stabiel 5G internet voor de beste prijs! ?

Betrouwbaar en snel 4G-internet voor de beste prijs

Voor de beste prijs in topkwaliteit surfen, online gamen, filmpjes streamen of muziek luisteren? Dat is de liefde van Simpel! Bij ons maakte je tot voor kort altijd gebruik van het snelste 4G-netwerk in Nederland via het mobiele netwerk van Odido. Maar we hebben goed nieuws! Simpel maakt sinds kort namelijk gebruik van 5G. Hiermee krijg je nog sneller internet. Zo blijf je altijd verbonden voor de beste prijs!

Supersnel en betrouwbaar 4G-internet

Met je Sim Only abonnement bij Simpel gebruikte je voorheen het 4G-netwerk van Odido en nu gaan we over op het 5G-netwerk van Odido. Dit mobiele netwerk heeft veel prijzen gewonnen. Het is een van de beste netwerken van de wereld. En het belangrijkste voor jou is dat je altijd en overal bereik hebt. Het is stabiel, veilig en supersnel natuurlijk. Het 4G-internet dat je gewend was, maar dan nog een stukje beter en sneller. Zo heb je zelfs als je op drukke plekken bent, een heel stabiel netwerk met een goede internetsnelheid. Want ons netwerk heeft de meeste masten en mastlocaties in Nederland. Helemaal TOP als je altijd in kristalheldere kwaliteit wil streamen en supersnel wil surfen! ? Zowel thuis als buiten de deur, want de nieuwste 5G-technologieën zorgen altijd voor een supersnelle verbinding. Gewoon, met de goedkoopste Sim Only van Simpel.

Bekijk eenvoudig de dekking van het netwerk bij jou in de buurt met behulp van de dekkingskaart.

5G: sneller en betere dekking

5G is de vijfde generatie mobiele netwerken voor telefonie en internet. Het is de nog snellere opvolger van 4G. Dankzij de nieuwste technologie is het netwerk niet alleen veel sneller en stabieler, maar is de dekking zowel binnen- als buitenshuis ook veel beter. 5G van Simpel heeft een downloadsnelheid tot wel 150 Mbit/s en een uploadsnelheid van maximaal 50 Mbit/s. Perfect om altijd zonder haperen te streamen!

Bellen via 4G en 5G

Bij Simpel kun je bellen via VoLTE. Dat is bellen via het 4G- of 5G-netwerk en heeft een aantal mooie voordelen:

Tijdens het bellen kun je blijven internetten. Je hebt iemand sneller aan de lijn, want er wordt sneller verbinding gemaakt. Je kunt in hogere geluidskwaliteit met elkaar bellen.

Altijd genoeg internet met onze MB-aanvullers

Met een abonnement met internetbundel begin je elke bundelperiode met een aantal MB’s waarmee je kunt internetten. Toch kan het gebeuren dat je internetbundel op is en je toch wilt kunnen internetten. Met een MB-aanvuller koop je eenvoudig extra MB’s als je vaste internetbundel bijna op is. Zo houd je controle over je kosten en kun je blijven internetten zonder verrassingen achteraf. Je kunt een MB-aanvuller bestellen via Mijn Simpel of per sms.

Hoeveel internet heb ik nodig?

Dat hangt af van wat je op je telefoon doet! Stream je erop los, speel je online games alsof je leven ervan afhangt en stuur je elke dag video’s naar vrienden? Dan kan je bundel niet groot genoeg zijn. Gebruik je het juist om af en toe te whatsappen en soms het nieuws te lezen? Dan kom je met een kleine bundel van 250 MB of 1 GB ook wel uit. Lees hier meer over hoeveel MB je nodig hebt.

Sim Only abonnementen van Simpel

Bij Simpel kun je kiezen uit verschillende Sim Only abonnementen. Allemaal met andere hoeveelheden belminuten en MB's, maar allemaal voor de best mogelijke prijs. En geschikt voor iedereen. Kijk hier bijvoorbeeld voor onze sim only voor kinderen of 50 plus sim only. Heb je een Sim Only met 4G en wil je weten of je deze kan verlengen? Hier ontdek je meer over sim only verlengen.

5G-internetsnelheid

Simpel gebruikt het 5G-netwerk van Odido. En dat is goed nieuws! Want met ons betrouwbare 5G-netwerk kun je rekenen op een hoge snelheid en uitstekende dekking.

Veelgestelde vragen

  • Kan ik nog steeds van 4G gebruiken? Dat kan. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je gewoon verbonden met ons 4G-netwerk.

  • Kan ik 4G en 5G ook gebruiken in het buitenland? In de meeste landen kun je gewoon gebruikmaken van het 4G- of 5G-netwerk. Hiervoor hoef je dan alleen maar te zorgen dat roaming op je telefoon is ingeschakeld. Benieuwd in welke landen je kunt bellen en internetten en wat je hiervoor moet instellen? Bekijk dan wat je moet doen om je sim only in het buitenland te gebruiken.

  • Werkt mijn telefoon wel met 5G? Tegenwoordig ondersteunen de meeste smartphones 5G. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe iPhone of Samsung? Dan is de kans groot dat deze het 5G netwerk kan gebruiken. Mocht dit nou niet zo zijn dan blijf je gewoon gebruikmaken van ons razendsnelle 4G internet.

Kies je Sim Only deal

Kies je Sim Only deal

Altijd al het Sim Only abonnement van je dromen willen hebben? Met maximale controle over je kosten? Nu kan het! Check hieronder welke bundels we voor je in huis hebben. Voor iedereen zit er wat moois tussen. Of je nu een kleine of grote bundel wilt.

Onbeperkt bellen €1,50

Uitzondering onbeperkt bellen (redelijk gebruik)

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om misbruik van de dienst te voorkomen zijn de Aanvullende Voorwaarden Redelijk Gebruik van toepassing op de dienst. Een indicatie voor gebruik in strijd met deze voorwaarden ziet Simpel wanneer er meer dan 9.999 minuten per maand wordt gebeld of meer dan 9.999 sms’jes worden verstuurd of een combinatie van meer dan 9.999 minuten en sms’jes per maand worden verbruikt. Wel zo eerlijk tegenover al onze klanten, die zo ook kunnen blijven genieten van de best mogelijke gebruikerservaring. Maak je – misschien onbedoeld – gebruik van de Dienst in strijd met deze voorwaarden? Dan zullen we nader onderzoek doen en nemen we contact met je op. Simpel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

Verlengen
Sluit je aan bij meer dan 1 miljoen klanten

Belangrijke informatie over je bestelling

  • contractduur 2 jaar: prijs per maand € 10,00
  • contractduur 1 jaar: prijs per maand € 11,00
  • eenmalige administratiekosten zijn € 0,00 (n.v.t. bij verlenging)
  • als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB
  • bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
  • gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
  • 5G-internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 150 Mbit/s en uploadsnelheid tot 50 Mbit/s. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
  • je zit altijd op het supersnel en betrouwbaar 5G netwerk. Vanaf 1 augustus 2026 ondersteunt Simpel geen 3G meer
  • het Plafond (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn Simpel
  • resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
  • de tarieven kunnen jaarlijks geïndexeerd worden, zoals gespecificeerd in je contract
  • bundels mogen per maand gratis omhoog en omlaag aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

Bedrijfsgegevens

Je sluit je abonnement af bij Simpel, een handelsnaam van Simpel.nl B.V. statutair gevestigd en aldaar kantoorhoudende te Waldorpstraat 60, 2521 CC, Den Haag, Nederland en geregistreerd onder KvK-nummer 60316306.

Nummerbehoud

Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

Ondertekenen contract

Je ondertekent je contract voor een Sim Only abonnement door de eerste vooruitbetaling van je abonnementskosten.

Automatische incasso

Je betaalt je abonnementskosten, en eenmalige kosten middels een automatische incasso. Hiermee ga je akkoord bij de ondertekening van je contract.

Levering

De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats.

Bedenktermijn

Vanaf het moment dat je het abonnement ontvangt, heb je 15 dagen bedenktijd op je abonnement. Als je je toch bedenkt, dan kun je je bestelling nog kosteloos annuleren binnen de bedenktermijn. Dit kun je doen door het herroepingsformulier in te vullen en naar Simpel terug te sturen via het contactformulier, of door te bellen met onze Klantenservice via telefoonnummer 088-1005757. Ook kun je gebruik maken van een van onze andere contactmogelijkheden zoals vermeld op https://www.simpel.nl/klantenservice. Let erop dat je je bestelling binnen 15 dagen nadat je je simkaart hebt ontvangen (nieuw nummer) of dat je nummer is overgezet naar Simpel (nummerbehoud) annuleert. Als het al langer dan deze termijn geleden is, kun je helaas niet meer annuleren. Uiteraard worden alle kosten die eventueel al door jou zijn voldaan teruggestort op je rekening binnen 14 dagen na ontvangst van jouw annulering.

Annuleringskosten

Je kan tijdens de bedenktermijn van 15 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat Simpel de maandelijkse abonnementskosten pro-rata en de gebruikskosten bij je in rekening brengt wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het plaatsen van je bestelling.

Klachten en geschillen

Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij Simpel te melden. Simpel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie via https://www.degeschillencommissie.nl. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij Simpel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin Simpel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan Simpel hebt gestuurd en Simpel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen. Een alternatieve manier voor het indienen van een klacht is het ODR platform, bereikbaar via https://ec.europa.eu/consumers/odr. Ook kun je je wenden tot de civiele rechter.

Looptijd en beëindiging

Je gaat je abonnement aan voor een minimale looptijd van 1 of 2 jaar. Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Bij voortijdige beëindiging voordat de minimale looptijd van je abonnement is verstreken, kunnen wij de overeengekomen vergoedingen in rekening brengen.

Beveiliging van het netwerk

Simpel beschermt haar diensten en netwerken zo goed mogelijk door naar internationale standaarden continuïteits- en veiligheidsmanagement toe te passen met inachtneming van de geldende wetgeving. Persoonsgegevens worden beveiligd zoals beschreven in het privacy statement dat kan worden gelezen op https://www.simpel.nl/privacyverklaring. Wij nemen gepaste maatregelen bij beveiligingsinbreuken (bijvoorbeeld software-beveiligingsupdates op door ons beheerde eindgebruikersapparatuur voor vast internet of andere apparatuur in ons netwerk) en informeren je wat je zelf kan doen om zo veilig mogelijk te internetten op https://www.simpel.nl/voorkom-telefonische-oplichting.

Netwerkstoring

We hopen natuurlijk dat het niet zal gebeuren, maar als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, kun je een beroep doen op onze (wettelijke) compensatieregeling. In geval van een storing vind je hierover, en over het eventueel van toepassing zijn van de compensatieregeling, meer informatie op onze website.

Toegang tot noodhulpdiensten

Indien je met jouw toestel nog kunt bellen kun je altijd bellen naar het alarmnummer 112, waardoor er automatisch informatie over jouw locatie wordt doorgestuurd naar de noodhulpdienst. Wel is het mogelijk dat de besturingssoftware op jouw toestel het versturen van gedetailleerde real-time informatie over je locatie niet (meer) ondersteunt.

Gedragscodes

Simpel heeft zich aangesloten bij verschillende gedragscodes. Zo is Simpel aangesloten bij de GedragscodeTransparantie Internetsnelheden, de Code voor Telemarketing 2020 (CTM) en bij de Gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik en de Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten.