Storingen, werkzaamheden en oorzaken voor geen bereik bij Simpel
Simpel gebruikt het mobiele netwerk van Odido. Een supersnel en betrouwbaar netwerk. Toch kan het gebeuren dat je een
keer geen bereik hebt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Op deze pagina
lees je hoe je de oorzaak achterhaalt. Zo weet je beter waar je aan toe bent.
Oorzaken voor geen of minder goed bereik
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je geen of minder goed bereik hebt. Waardoor je niet kunt bellen, de belkwaliteit minder goed is, je niet kunt internetten of het internet langzaam is. Hieronder staan meerdere mogelijke oorzaken van geen of minder goed bereik:
- Je bent op een drukke locatie waar ook veel andere mensen hun telefoon gebruiken. De zendmast in de buurt kan hierdoor tijdelijk overbelast zijn.
- Je rijdt in een voertuig op hoge snelheid, zoals een trein of auto. Je hebt geen of minder goed bereik omdat je telefoon snel moet schakelen tussen zendmasten. Hierdoor kun je tijdelijk geen of minder goed bereik hebben.
- Je bent in een gebouw dat zeer goed is geïsoleerd. Hierdoor heeft je telefoon geen of een minder goede verbinding met de zendmast.
Storing en werkzaamheden: ook een reden voor geen of minder goed bereik
Heb je geen of minder goed bereik en zijn de bovenstaande oorzaken voor jou niet van toepassing? Misschien is er een storing op het netwerk of zijn er werkzaamheden. Open hieronder de dekkingskaart en ga naar je locatie. Je ziet dan meteen of er storingen of werkzaamheden zijn. We geven hier ook meteen aan hoe lang dit nog duurt.

Wat als dat het ook niet is?
Zijn er ook geen storingen of werkzaamheden? Misschien ligt het dan aan je telefoon. Start hem opnieuw op. Je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Meestal lost dit het probleem op. Het zou ook kunnen dat je aan je Simpel Plafond zit. Heb je nog openstaande facturen? Mogelijk is dat ook een reden dat je geen bereik hebt. Check in Mijn Simpel of je nog openstaande facturen hebt. Zodra je deze betaalt, heb je weer bereik. Je leest hier meer over het oplossen van problemen met je netwerkverbinding.
Neem gerust contact met ons op
Geen bereik hebben is vervelend. Daarom staan we graag voor je klaar. Dan kunnen we samen kijken wat er aan de hand is. Neem daarom gerust contact met ons op. Op een manier die je zelf prettig vindt. Je kunt met ons bellen, maar bijvoorbeeld ook met ons chatten via WhatsApp. Aan jou de keuze.
Compensatie bij storingen
Soms heb je helaas last van een storing op het netwerk. Duurt deze in je woonplaats langer dan twaalf uur? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling.
Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed.
Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan sturen we je een e-mail met uitleg over hoe je de compensatie aanvraagt.