menu
Eurokrakers | Simpel

Privacyverklaring

Wij gebruiken je persoonsgegevens om onze diensten aan jou te kunnen leveren. Voor Simpel is een verantwoorde omgang met jouw persoonsgegevens van groot belang. Je gegevens worden daarom zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Hierbij houdt Simpel zich aan de actuele wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens.

Hoe we jouw gegevens verwerken en waarvoor we dat doen, leggen we graag uit in deze privacyverklaring. We vertellen je in deze verklaring ook wat je zelf kunt beslissen over het gebruik van je gegevens. Deze verklaring geldt voor alle diensten die Simpel aanbiedt.

Dit is Simpel

Simpel.nl B.V. (Simpel) is een telecomaanbieder in Nederland. Sinds 2007 bieden wij voordelige sim-only abonnementen aan, zonder gedoe.

Deze gegevens verwerken wij

Persoonsgegevens zijn de gegevens die naar jou te herleiden zijn. Simpel beschikt over deze gegevens omdat je deze zelf aan ons verstrekt en doordat je gebruik maakt van onze diensten. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • voor -en achternaam
  • geslacht
  • geboortedatum
  • adresgegevens
  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • verkeersgegevens. Dat zijn gegevens die we verwerken voor het overbrengen van communicatie over het netwerk of voor de facturering daarvan. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het nummer van degene met wie je belt, het tijdstip waarop je belt en hoe lang je belt. Bij gebruik van mobiel internet verwerken we bijvoorbeeld het aantal MB's dat je downloadt. Verkeersgegevens bevatten nooit de inhoud van je communicatie
  • rekeningnummer
  • welke producten en diensten je afneemt en voor welke acties je je aanmeldt
  • de vragen die je ons per e-mail of telefonisch stelt
  • eventuele klachten die je bij ons indient

En hier gebruiken we je gegevens voor

De uitvoering van de overeenkomst tussen jou en Simpel

Als je een abonnement bij ons afsluit, komt er een overeenkomst tot stand tussen jou en Simpel. We verwerken jouw gegevens voor het uitvoeren van die overeenkomst en dus om onze diensten aan jou te kunnen leveren. Simpel kan je geen diensten leveren zonder je gegevens hiervoor te gebruiken.

Afsluiten abonnement

We registreren de gegevens die je invult op het aanvraagformulier op onze website. Zo kunnen wij onder andere je aanvraag in behandeling nemen en je aansluiting op het netwerk tot stand brengen.

Ook als je telefonisch een abonnement bij Simpel afsluit, registreren we je gegevens. Daarnaast kan het gedeelte van ons gesprek waarin je het abonnement afsluit, worden vastgelegd. Hierdoor kunnen we op een later moment onze afspraken met jou nagaan.

Technische levering

We hebben je gegevens nodig om onze dienstverlening technisch mogelijk te maken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het opzetten van een telefoongesprek of het mogelijk maken van een datasessie.

Relatiebeheer

Ook verwerken we jouw gegevens om de relatie tussen jou en Simpel te beheren, bijvoorbeeld in verband met factuuraanvraag, klachtafhandeling, storingsopheffing en advisering.

Facturatie en incassering

Om je facturen te kunnen sturen en die te kunnen incasseren, moeten we weten hoe lang je hebt gebeld, hoeveel sms'jes je hebt verzonden en hoeveel data je hebt verbruikt. Dit houden we bij en hier ontvang je telkens een specificatie van. Zo kun je ook zelf zien wat je verbruik is geweest over de voorafgaande maand.

Omdat je bij het afsluiten van je abonnement een incassomachtiging hebt gegeven, incasseren we maandelijks de verschuldigde bedragen van je rekening.

Om te controleren of je daadwerkelijk kunt beschikken over de door jou opgegeven betaalrekening, vragen we je bij het afsluiten van het abonnement een eerste betaling via i-Deal te doen.

Gerechtvaardigd belang van Simpel

Naast de gegevens die we nodig hebben voor het uitvoeren van de overeenkomst die je met ons hebt, verwerken wij je gegevens voor marktonderzoek, marketing, verkoopdoelen en een goede uitoefening van onze dienstverlening. Zo kunnen we op basis van (geaggregeerde) gegevens van onze klanten onderzoeken of er behoefte is aan nieuwe producten of andere diensten. Je factuurspecificatiegegevens gebruiken wij op geaggregeerd niveau om onze producten en diensten verder te ontwikkelen en beter te laten aansluiten bij de wensen van onze klanten. Daarnaast kan Simpel op basis van je gebruiksgegevens je adviseren over het abonnement dat het beste bij je past.

Je postadres, e-mailadres en (mobiele) telefoonnummer, zoals deze bij ons bekend zijn, gebruiken we om commerciële aanbiedingen te doen. Dit kan via e- mail, telefonisch of per post plaatsvinden. We bieden je bij elke communicatie de mogelijkheid om aan te geven dat je deze aanbiedingen niet langer wilt ontvangen.

Simpel organiseert zo nu en dan winacties. Indien een deelnemer van zo’n actie niet ook klant is van Simpel, worden de persoonsgegevens van die deelnemer uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de winactie.

We kunnen je ook berichten sturen om je te helpen bij het bestelproces. We bieden je hierin aan te helpen om het bestelproces alsnog af te ronden. Als je daar geen prijs op stelt, kun je voor deze berichten afmelden via de link die wordt aangeboden in het bestellen-servicebericht.

Als je je rekening niet betaalt, ook niet nadat we je daar meerdere herinneringen voor hebben gestuurd, kunnen we onze vordering op jou overdragen aan een incassobureau. Het incassobureau ontvangt van ons dan jouw gegevens die nodig zijn om de vordering te kunnen incasseren, zoals je naam, adresgegevens en de factuur waar het om gaat.

Als je geen klant meer bent, kunnen we je nog benaderen met een aanbod om weer klant te worden, tenzij je je hiervoor hebt uitgeschreven via bijvoorbeeld de klantenservice en de afmeldoptie in onze communicatie.

Verkeersgegevens kunnen verder door ons worden gebruikt om op geaggregeerd niveau analyses te maken. Aan de hand van die analyses kunnen we onze dienstverlening optimaliseren en betere aanbiedingen doen. Zo gebruiken we bijvoorbeeld de IMEI-nummers van (de toestellen van) onze klanten om analyses te maken met betrekking tot het type toestel dat in gebruik is bij onze klanten. Zo kunnen we bijvoorbeeld de Simpel app optimaliseren, datadiensten voor specifieke toestellen ontwikkelen en storingen beter oplossen.

Wij verkopen je persoonsgegevens niet aan derden ten behoeve van marketing of verkoopactiviteiten.

Voor het opleiden van onze servicemedewerkers kunnen gesprekken worden opgenomen met klanten. Dit doen we om je zo klantvriendelijk mogelijk te woord te kunnen staan en je zo goed mogelijk te kunnen helpen. Naderhand worden de gesprekken gewist.

Simpel kan op basis van je verbruik overgaan tot het beperken van bepaalde bestemmingen als we constateren dat er sprake is van hoogverbruik. In onze Fair Use Policy leggen we uit wat we daaronder verstaan. Hoogverbruik kan wijzen op fraude, bijvoorbeeld omdat je telefoon is gestolen en wordt gebruikt om te bellen naar verre landen. Hiermee willen we voorkomen dat je facturen zo hoog oplopen dat je ze niet meer kunt betalen. Simpel streeft ernaar om je in deze situatie eerst persoonlijk te informeren voordat we daadwerkelijk beperkingen opleggen.

Toestemming

Simpel kan jou ook om toestemming vragen om bepaalde persoonsgegevens te mogen verwerken. Als je daarvoor toestemming hebt gegeven, kan je die op elk gewenst moment weer intrekken. Dit kan via Mijn Simpel, de klantenservice of via de link in de elektronische berichten. Het intrekken van je toestemming heeft geen terugwerkende kracht.

Het voldoen aan wettelijke verplichtingen

In bepaalde gevallen is Simpel wettelijk verplicht medewerking te verlenen aan een bevel om persoonsgegevens van klanten te verstrekken aan bevoegde overheidsinstanties. De verdere verwerking van die gegevens valt onder de verantwoordelijkheid van die overheidsinstanties. Wij werken alleen mee aan zo'n bevel als we hebben vastgesteld dat dit aan de wettelijke vereisten daarvoor voldoet.

In sommige gevallen zijn we wettelijk verplicht (service)berichten te sturen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de situatie dat wij de algemene voorwaarden hebben gewijzigd. Wij brengen je daar dan van op de hoogte.

Indien je last hebt van aanhoudende hinderlijke of kwaadwillige oproepen en je weet niet van wie die afkomstig zijn, kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij bespreken met jou de mogelijkheden hoe de overlast te stoppen. Als de identiteit van de beller bij Simpel bekend is, zal Simpel aan die persoon (schriftelijk) laten weten dat je dit als overlast ervaart en diegene dringend verzoeken hiermee te stoppen. Mocht dat niet helpen, dan kan Simpel je, in laatste instantie, het telefoonnummer met de naam en het adres van de beller geven. Van de gegevensverstrekking zal mededeling worden gedaan aan de beller wiens gegevens het betreft.

Andersom is het zo dat als jij zelf hinderlijke of kwaadwillige oproepen doet, dat er uiteindelijk toe kan leiden dat wij jouw gegevens delen met (de aanbieder van) degene die daar last van heeft. Dat doen we alleen als blijkt dat jij geen gehoor geeft aan ons verzoek te stoppen met het veroorzaken van overlast.

Zo lang bewaren we jouw persoonsgegevens

We bewaren je persoonsgegevens in ieder geval tijdens de looptijd van je abonnement. Dat betekent niet dat we deze gegevens gedurende deze periode beschikbaar houden voor alle in deze privacyverklaring genoemde doeleinden, maar alleen voor zover dat voor een specifiek doel noodzakelijk is. Als er geen grondslag meer bestaat om je gegevens te raadplegen, worden deze definitief uit onze systemen verwijderd. In het geval van wettelijke verplichte opslag van persoons- en verkeersgegevens bewaart Simpel je gegevens voor de wettelijk verplicht gestelde periode en worden deze na het verstrijken van deze periode definitief uit onze systemen verwijderd.


Verder worden de volgende termijnen standaard gehanteerd:

  • verkeersgegevens die worden gebruikt om ervoor te zorgen dat je mobiel bereikbaar bent (ook als je niet actief belt) kunnen gedurende maximaal twee weken voor netwerkdoeleinden worden verwerkt.
  • je niet-gespecificeerde factuur bewaren wij gedurende maximaal 7 jaar. Deze fiscale bewaartermijn is wettelijk verplicht.

Beveiliging

Simpel neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice.

Mocht er sprake zijn van een situatie waarin het risico bestaat dat je gegevens toch zijn gelekt en dit nadelige gevolgen voor jou zou kunnen hebben, dan stelt Simpel je daarvan op de hoogte.

Jouw rechten

Je hebt een aantal rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die Simpel van je heeft. Deze rechten worden hieronder uitgelegd. Als je Simpel een verzoek stuurt over één van deze rechten, zal Simpel hier in principe binnen vier weken uitvoering aan geven. Het doen van een verzoek is kosteloos, tenzij je ongegronde of buitensporige verzoeken doet. Voordat we aan je verzoek kunnen voldoen, zijn we wettelijk verplicht je te identificeren. We kunnen je daarom om nadere gegevens vragen. Als we een verzoek weigeren, zullen we toelichten wat de reden daarvoor is.

Recht op inzage van je persoonsgegevens

Als klant heb je recht op inzage in je persoonsgegevens. Je kunt je persoonsgegevens inzien in Mijn Simpel. Bovendien leggen we je in deze privacyverklaring precies uit wat we met deze gegevens doen.

Recht op correctie of verwijdering van je persoonsgegevens

Als klant heb je het recht om je persoonsgegevens te laten verbeteren of aanvullen als deze gegevens onjuist of onvolledig zijn. Je kunt dit zelf regelen via Mijn Simpel of hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

Je kunt daarnaast een verzoek doen om je gegevens te laten verwijderen. Dit kan via privacy@simpel.nl. In dat verzoek moet je zoveel mogelijk aangeven welke gegevens je verwijderd wil hebben.

We kunnen niet aan je verzoek tot verwijdering voldoen voor zover wij je gegevens nog nodig hebben om diensten aan je te kunnen leveren. Houd er rekening mee dat zolang je klant bent bij Simpel dit het merendeel is van alle persoonsgegevens die we van je hebben. Bovendien kunnen we geen uitvoering geven aan je verzoek voor zover deze gegevens als bewijs dienen in een discussie over je facturen, voor zover we wettelijk verplicht zijn je gegevens te bewaren of als we je gegevens nodig hebben ten behoeve van opsporing van crimineel gedrag.

Recht van bezwaar en recht op beperking van het gebruik

Als je eerder toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van commerciële berichten van Simpel, kun je deze toestemming altijd intrekken. Dit kan via Mijn Simpel, de klantenservice of via de afmeld-optie in de digitale commerciële berichten. Je ontvangt daarna geen commerciële berichten meer van Simpel.

Voor eventuele andere bezwaren tegen verwerking van jouw gegevens voor andere doelen dan noodzakelijk voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of noodzakelijk voor het nakomen van een wettelijke verplichting, kun je bezwaar mailen naar privacy@simpel.nl.

Ook heb je in een aantal gevallen het recht op beperking van het gebruik van je gegevens. Als je denkt dat de verwerking van je gegevens door Simpel onrechtmatig is of als Simpel je gegevens niet langer nodig heeft, maar je wilt zelf dat deze gegevens niet worden gewist, dan kun je een verzoek tot beperking van de verwerking doen. Je kunt je verzoek mailen naar privacy@simpel.nl. Je gegevens blijven dan opgeslagen maar worden in principe verder niet gebruikt. Het verzoek tot beperking kan ook worden gedaan als je nog wacht op een controle van je gegevens of op een antwoord op je verzet tegen het gebruik.

Recht op dataportabiliteit

Je kunt Simpel vragen om een (digitaal) afschrift van je persoonsgegevens die we verwerken om onze overeenkomst met jou uit te voeren of de persoonsgegevens die we met jouw toestemming verwerken. Je kunt je verzoek richten aan privacy@simpel.nl.

Klachten

Als je het niet eens bent met het gebruik van je persoonsgegevens door Simpel kun je - naast de hierboven genoemde rechten - ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Ontvangers

Simpel werkt voor de uitvoering van de dienstverlening met partners, zoals bijvoorbeeld softwareleveranciers, hostingpartijen en klantcontactcenters. Voor zover we jouw gegevens met deze partners moeten delen, zorgen we voor goede afspraken waarin is gewaarborgd dat je gegevens goed zijn beveiligd en uitsluitend worden gebruikt in opdracht van Simpel voor de specifieke doelen die we in deze verklaring hebben genoemd. Simpel werkt in ieder geval met de volgende partners.

Voor onze telecommunicatiediensten gebruikt Simpel het netwerk van T-Mobile Nederland. Als je in het buitenland belt, maak je gebruik van de buitenlandse netwerken waarmee T-Mobile in verbinding staat.

In het kader van de iPhone actie bestaat de mogelijkheid om de iPhone op krediet te kopen. In dat geval wordt een kredietovereenkomst gesloten tussen jou en Kedin. Om te kunnen beoordelen of je hiervoor in aanmerking komt, voert Kedin een risicoanalyse uit ('kredietcheck'). De NAW-gegevens en geboortedatum die je invoert op de site van Simpel voor deze iPhone actie worden hiervoor verstrekt aan Kedin. Daarover wordt je op dat punt in het bestelproces ook geïnformeerd. Op basis van de uitkomst van de door Kedin uitgevoerde kredietcheck kun je de iPhone wel of niet op krediet kopen. Als je bezwaar wilt maken of informatie wilt ontvangen over de beoordeling van Kedin of de wijze waarop je bent opgenomen in het systeem van Kedin, kun je contact met Kedin opnemen via telefoonnummer 088 0403344 of een brief sturen naar Kedin, Coolsingel 104, 3011 AG in Rotterdam.

Bij de specificatie van facturen wordt het telefoonnummer van degene waar jij contact mee opneemt, standaard weergegeven op jouw factuur. Andersom verschijnt jouw nummer standaard op de facturen van degene die jou belt. Als je dat wilt voorkomen, biedt nummerafscherming uitkomst. Dit afschermen houdt in dat de laatste vier cijfers van jouw nummer onleesbaar worden gemaakt op de facturen van de mensen met wie jij telefonisch contact legt. Deze nummerafscherming kun je aanvragen bij de klantenservice of via Mijn Simpel.

Cookies

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer, mobiele telefoon of tablet wordt gestuurd. Zowel Simpel als andere partijen kunnen cookies plaatsen.

Waar worden cookies voor gebruikt?

Met cookies vergroten wij je gebruikservaring op onze website. Zo hoef je niet elke keer dezelfde informatie in te voeren en leren we welke pagina's je wel of niet bezoekt. Bovendien kunnen we dankzij deze cookies persoonlijke aanbiedingen tonen.

Wat voor cookies gebruikt Simpel?

Bij het bezoeken van Simpel.nl worden de volgende cookies gebruikt:

Functionele cookies Zogenaamde "functionele cookies" hebben een functionele rol binnen onze website. Deze cookies zijn onder andere nodig om het gekozen abonnement te onthouden, de login voor Mijn Simpel te onthouden en vast te leggen dat een ander cookie wel of niet mag worden gezet.

Analytische cookies Om te bepalen welke onderdelen van de website interessant zijn voor onze bezoekers, en webpagina's te optimaliseren, meten we continue het gebruik van onze website met behulp van software van derde partijen, zoals Google Analytics. Hiervoor gebruiken we cookies.

Tracking cookies Tracking cookies worden door Simpel nooit gebruikt om privégegevens uit te lezen en op te slaan.

Met behulp van tracking cookies kunnen we bijvoorbeeld amateur sportclubs belonen voor de verkopen die via de website van de clubs zijn aangebracht bij Simpel. Met deze cookies zijn we ook in staat om een aanbieding aan te passen aan de keuzes die je op de Simpel website hebt gemaakt. Verder helpt het ons ook om te kunnen bijhouden hoe vaak we een advertentie tonen om te voorkomen dat we irritatie opwekken door overmatig zichtbaar te zijn.

Om de website Simpel.nl te bezoeken moet je Simpel toestemming geven om bovenstaande cookies te plaatsen. Indien gewenst kun je via www.youronlinechoices.com/nl bij vele adverteerders via de zogenaamde opt-out mogelijkheid cookies uitschakelen. Ook is het mogelijk om je browser zo in te stellen dat alleen cookies van de site die je bezoekt worden geaccepteerd. Op de volgende website kun je meer lezen over het aan- en uitzetten van cookies in je browser: www.browserchecker.nl/cookies-aanzetten-enable.

Kan ik mijn persoonlijke pagina Mijn Simpel bezoeken zonder cookies te accepteren?

Ja, je persoonlijke pagina Mijn Simpel (https://mijn.simpel.nl/) kun je bezoeken zonder statistische en tracking cookies te accepteren. Mijn Simpel maakt wel gebruik van functionele cookies. Hiervoor hoeft Simpel geen toestemming te vragen.

Wat gebeurt er als ik geen cookies accepteer?

Als je geen cookies accepteert dan kun je de Simpel website niet bezoeken. De melding met het verzoek om cookies te accepteren blijft dan bij ieder bezoek verschijnen. Je kunt wel de persoonlijke klantpagina Mijn Simpel bezoeken zonder cookies te accepteren via de tekstlink in de aankondiging.

Contact

Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van onze privacyverklaring, neem dat gerust contact met ons op. Dat kan door te mailen naar privacy@simpel.nl of een brief te sturen naar Simpel Klantenservice, o.v.v. Privacy, Simpel.nl B.V. Cronenburg 150, 1081 GN te Amsterdam.

Deze privacyverklaring is geldig vanaf 22 januari 2018. We zullen deze verklaring regelmatig updaten. We raden je daarom aan deze privacyverklaring regelmatig door te nemen om te zien wat we veranderd hebben.

Download hier deze Privacyverklaring in PDF