Gratis nummerbehoud aanvragen? Zo werkt het!
Stap je over op een Sim
Only abonnement van Simpel? Dan kun je je telefoonnummer meenemen! Nummerbehoud heet dat. Supermakkelijk! Scheelt weer iedereen appen dat je een nieuw
telefoonnummer hebt. Op deze pagina lees je hoe nummerbehoud werkt én hoe je
het aanvraagt.
Hoe werkt nummerbehoud en hoe vraag je het aan?
Meestal vraag je nummerbehoud aan als je een nieuw abonnement afsluit. Dan zeggen wij je abonnement bij je huidige provider op en zorgen we dat je supersoepel overstapt naar je nieuwe abonnement. Het overzetten van je telefoonnummer is altijd gratis. Soms kost het je alleen toch geld. Wanneer betaal je wel en geen geld? Lees het hieronder:
- Vraag je vanaf 120 dagen voor het einde van je telefoonabonnement nummerbehoud aan? Je bent geen geld kwijt als je dan aan het einde van je contract overstapt op een nieuw telefoonabonnement.
- Vraag je langer dan 120 dagen voor het einde van je telefoonabonnement nummerbehoud aan? Dan zijn er twee keuzes:
- Afkopen: wij zeggen je abonnement bij je huidige provider vroegtijdig op. Je koopt dan je abonnement af en ook het eventuele openstaande toestelkrediet. Dit regel je met je huidige provider.
- Door laten lopen: je laat je abonnement bij je huidige provider doorlopen, maar zet het telefoonnummer wel alvast over naar je nieuwe abonnement. Bij je huidige provider krijg je dan een nieuw telefoonnummer. Let op: je betaalt met deze keuze dubbele abonnementskosten, want je hebt twee telefoonabonnementen tegelijkertijd.
Nummerbehoud aangevraagd, en nu?
Na het aanvragen van nummerbehoud gaan wij voor je aan de slag. We checken of je alle gegevens goed hebt ingediend. Daarna laten we je weten dat je aanvraag is goedgekeurd. Als er iets niet klopt, dan laten we dat ook weten en waarom niet. Je kunt dan opnieuw nummerbehoud aanvragen.
Overstapdatum veranderen of nummerbehoud annuleren
Zodra je aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, laten we je weten wanneer je nummer wordt overgezet. Dit is ook de datum waarop je abonnement bij je huidige provider stopt en je abonnement bij ons begint. Tenzij je hebt aangegeven dat je het abonnement bij je huidige provider wil laten doorlopen.
Wil je de overstapdatum veranderen? Dat kan via Mijn Simpel. Je kunt deze datum tot 90 dagen na de voorgestelde datum uitstellen. Wil je je aanvraag voor nummerbehoud annuleren? Neem dan contact met ons op.
Hoe zit het met nummerbehoud aanvragen voor je Prepaid simkaart?
Ook als je nu een Prepaid simkaart hebt, kun je nummerbehoud aanvragen. Je hebt dan niet te maken met opzegtermijnen. Je kunt je abonnement bij ons laten ingaan op het moment dat jij dat wilt. Let op: het kan zijn dat de provider van je Prepaid simkaart je resterende tegoed niet terugstort.