Het antwoord is Simpel | Simpel

Sim Only voor je kind: altijd de beste deal bij Simpel

Zoek je een Sim Only abonnement voor je kind? Bij Simpel zit je goed. Waarom? Je kunt rekenen op de beste prijs en het meest bekroonde mobiele netwerk. Zo heb je goedkope Sim only voor je kind en is deze goed te bereiken. Wel zo fijn. En je kunt ook nog eens via de Mijn Simpel app op je eigen telefoon het verbruik van de kids in de gaten houden. Zo komen zij én jij niet voor verrassingen te staan. Het kinder Sim Only abonnement is in vijf minuten afgesloten en nummerbehoud is altijd gratis. Op deze pagina ontdek je meer over de kinderabonnementen bij Simpel.

Wat is Sim Only?

Wil je weten wat Sim Only is? Het is een telefoonabonnement zonder telefoon. Je krijgt alleen een simkaart. De telefoon? Die regel je zelf. Zo betaal je alleen voor je bundels. Lekker betaalbaar, wel zo simpel.

Controle over de kosten

Met ons Plafond heb je controle over je kosten. Handig voor ouders die de telefoonrekening van hun kind betalen en niet van onverwachte kosten houden. Met het Plafond stel je zelf een maximaal bedrag per maand in. Het Plafond kan ingesteld worden vanaf €10,- en bedraagt minimaal de abonnementskosten per maand.

Veiligheid voorop

Je kan 3 nummers instellen die je kind altijd kan bellen, bijvoorbeeld papa, mama en oma of opa. Ook als het Plafond bereikt is. Zo zorg je ervoor dat je kind je altijd kan bereiken. Let op: als het Plafond bereikt is, genereren deze nummers wel extra kosten bovenop je ingestelde Plafond. Om dit te voorkomen, hebben we ook een Sim Only onbeperkt bellen abonnement.

Wist je dat Simpel ook Sim Only voor senioren heeft? Zo kan je kind via ons stabiele netwerk altijd makkelijk mobiel bellen met opa en oma.

Inzicht in het verbruik

Via de Mijn Simpel-app heb je altijd inzicht in wat je kind verbruikt. Ook kun je hier de facturen bekijken, instellingen aanpassen, MB-aanvullers bestellen, het Plafond instellen en nog veel meer. In de Mijn Simpel vind je ook regelmatig cadeautjes en kortingen.

Meerdere abonnementen beheren vanuit 1 account

Je kunt al je Sim Only abonnementen, dus ook het abonnement van je kind, vanuit 1 Mijn Simpel-account beheren. Dat betekent dat je nog maar 1 keer hoeft in te loggen. Handig als je alle abonnementen van je gezin beheert. Elk Mijn Simpel-account blijft afzonderlijk bestaan en de gekoppelde abonnementen kunnen op ieder moment weer losgekoppeld worden.

Kinderslot op MB-aanvullers

Blijkt je kind toch meer internet nodig te hebben dan verwacht, maar wil je zijn internetbundel niet verhogen? Dan kun je een MB-aanvuller bestellen. Dat kan via de Mijn Simpel-app of via SMS. Wil je niet dat je kind zelf MB-aanvullers kan bestellen? Zorg dan dat je de optie 'bestellen per sms' uitzet in de Mijn Simpel-app en dat je zelf het abonnement beheert. Wil je liever dat je kind nog niet op het internet gaat op zijn of haar telefoon? Dan kun je ook kiezen voor een Sim Only alleen bellen zonder internetbundel.

Altijd bereikbaar

Een betrouwbaar netwerk waarmee je kind jou altijd kan bereiken. En omgekeerd. Het kan bij Simpel, want bij ons gebruik je het meest bekroonde netwerk. Zo hebben jij en je kind het beste Sim Only abonnement voor de beste prijs en een betrouwbaar netwerk.

Geen BKR-registratie

Met een Sim Only abonnement van Simpel krijgt je kind geen BKR-registratie. Dat komt omdat je met dit abonnementtype nooit een lening aangaat. Je krijgt pas zo'n registratie als je op afbetaling een telefoon koopt waarbij het krediet € 200 of hoger is. Dat is bij Sim Only niet zo, want jij of je kind zorgt zelf voor een telefoon. Zo heb je altijd een Sim Only zonder BKR-registratie.

Kinder Sim Only

Voor een Sim Only kinderabonnement zit je goed bij Simpel, want wij hebben de goedkoopste Sim Only abonnementen. Zo heb je vanaf € 4,00 al een kinder Sim Only abonnement. Daarmee kan je zoon of dochter bellen, sms’en en internetten. Ook is kindlief zo altijd bereikbaar.

De Beste Sim Only aanbiedingen? Simpel helpt je!

Altijd een abonnement die zijn geld meer dan waard is? Het kan met de Sim Only aanbiedingen van Simpel. Standaard kun je al rekenen op de beste prijs en het meest bekroonde mobiele netwerk. En of je nu een aanbieding pakt of niet, je kunt bij ons altijd rekenen op deze voordelen:

  • Beste prijs
  • Meest bekroonde netwerk
  • Eerlijk afrekenen per kb of seconde
  • Sim Only zonder onnodige extra’s
  • Duidelijke tarieven
  • Bekijk je verbruik gratis via Mijn Simpel
  • Controle over je kosten met het Plafond
  • Supersnel 5G-internet

Als klap op de vuurpijl is je abonnement binnen vijf minuten afgesloten, is er geen kredietcheck nodig en is nummerbehoud altijd gratis.

Kies je Sim Only deal

Kies je Sim Only deal

Altijd al het Sim Only abonnement van je dromen willen hebben? Met maximale controle over je kosten? Nu kan het! Check hieronder welke bundels we voor je in huis hebben. Voor iedereen zit er wat moois tussen. Of je nu een kleine of grote bundel wilt.

Onbeperkt bellen €1,50

Uitzondering onbeperkt bellen (redelijk gebruik)

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om misbruik van de dienst te voorkomen zijn de Aanvullende Voorwaarden Redelijk Gebruik van toepassing op de dienst. Een indicatie voor gebruik in strijd met deze voorwaarden ziet Simpel wanneer er meer dan 9.999 minuten per maand wordt gebeld of meer dan 9.999 sms’jes worden verstuurd of een combinatie van meer dan 9.999 minuten en sms’jes per maand worden verbruikt. Wel zo eerlijk tegenover al onze klanten, die zo ook kunnen blijven genieten van de best mogelijke gebruikerservaring. Maak je – misschien onbedoeld – gebruik van de Dienst in strijd met deze voorwaarden? Dan zullen we nader onderzoek doen en nemen we contact met je op. Simpel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

Verlengen
Sluit je aan bij meer dan 1 miljoen klanten

Belangrijke informatie over je bestelling

  • contractduur 2 jaar: prijs per maand € 10,00
  • contractduur 1 jaar: prijs per maand € 11,00
  • eenmalige administratiekosten zijn € 0,00 (n.v.t. bij verlenging)
  • als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB
  • bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
  • gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
  • 5G-internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 150 Mbit/s en uploadsnelheid tot 50 Mbit/s. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
  • je zit altijd op het supersnel en betrouwbaar 5G netwerk. Vanaf 1 augustus 2026 ondersteunt Simpel geen 3G meer
  • het Plafond (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn Simpel
  • resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
  • de tarieven kunnen jaarlijks geïndexeerd worden, zoals gespecificeerd in je contract
  • bundels mogen per maand gratis omhoog en omlaag aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

Bedrijfsgegevens

Je sluit je abonnement af bij Simpel, een handelsnaam van Simpel.nl B.V. statutair gevestigd en aldaar kantoorhoudende te Waldorpstraat 60, 2521 CC, Den Haag, Nederland en geregistreerd onder KvK-nummer 60316306.

Nummerbehoud

Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

Ondertekenen contract

Je ondertekent je contract voor een Sim Only abonnement door de eerste vooruitbetaling van je abonnementskosten.

Automatische incasso

Je betaalt je abonnementskosten, en eenmalige kosten middels een automatische incasso. Hiermee ga je akkoord bij de ondertekening van je contract.

Levering

De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats.

Bedenktermijn

Vanaf het moment dat je het abonnement ontvangt, heb je 15 dagen bedenktijd op je abonnement. Als je je toch bedenkt, dan kun je je bestelling nog kosteloos annuleren binnen de bedenktermijn. Dit kun je doen door het herroepingsformulier in te vullen en naar Simpel terug te sturen via het contactformulier, of door te bellen met onze Klantenservice via telefoonnummer 088-1005757. Ook kun je gebruik maken van een van onze andere contactmogelijkheden zoals vermeld op https://www.simpel.nl/klantenservice. Let erop dat je je bestelling binnen 15 dagen nadat je je simkaart hebt ontvangen (nieuw nummer) of dat je nummer is overgezet naar Simpel (nummerbehoud) annuleert. Als het al langer dan deze termijn geleden is, kun je helaas niet meer annuleren. Uiteraard worden alle kosten die eventueel al door jou zijn voldaan teruggestort op je rekening binnen 14 dagen na ontvangst van jouw annulering.

Annuleringskosten

Je kan tijdens de bedenktermijn van 15 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat Simpel de maandelijkse abonnementskosten pro-rata en de gebruikskosten bij je in rekening brengt wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het plaatsen van je bestelling.

Klachten en geschillen

Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij Simpel te melden. Simpel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie via https://www.degeschillencommissie.nl. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij Simpel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin Simpel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan Simpel hebt gestuurd en Simpel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen. Een alternatieve manier voor het indienen van een klacht is het ODR platform, bereikbaar via https://ec.europa.eu/consumers/odr. Ook kun je je wenden tot de civiele rechter.

Looptijd en beëindiging

Je gaat je abonnement aan voor een minimale looptijd van 1 of 2 jaar. Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Bij voortijdige beëindiging voordat de minimale looptijd van je abonnement is verstreken, kunnen wij de overeengekomen vergoedingen in rekening brengen.

Beveiliging van het netwerk

Simpel beschermt haar diensten en netwerken zo goed mogelijk door naar internationale standaarden continuïteits- en veiligheidsmanagement toe te passen met inachtneming van de geldende wetgeving. Persoonsgegevens worden beveiligd zoals beschreven in het privacy statement dat kan worden gelezen op https://www.simpel.nl/privacyverklaring. Wij nemen gepaste maatregelen bij beveiligingsinbreuken (bijvoorbeeld software-beveiligingsupdates op door ons beheerde eindgebruikersapparatuur voor vast internet of andere apparatuur in ons netwerk) en informeren je wat je zelf kan doen om zo veilig mogelijk te internetten op https://www.simpel.nl/voorkom-telefonische-oplichting.

Netwerkstoring

We hopen natuurlijk dat het niet zal gebeuren, maar als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, kun je een beroep doen op onze (wettelijke) compensatieregeling. In geval van een storing vind je hierover, en over het eventueel van toepassing zijn van de compensatieregeling, meer informatie op onze website.

Toegang tot noodhulpdiensten

Indien je met jouw toestel nog kunt bellen kun je altijd bellen naar het alarmnummer 112, waardoor er automatisch informatie over jouw locatie wordt doorgestuurd naar de noodhulpdienst. Wel is het mogelijk dat de besturingssoftware op jouw toestel het versturen van gedetailleerde real-time informatie over je locatie niet (meer) ondersteunt.

Gedragscodes

Simpel heeft zich aangesloten bij verschillende gedragscodes. Zo is Simpel aangesloten bij de GedragscodeTransparantie Internetsnelheden, de Code voor Telemarketing 2020 (CTM) en bij de Gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik en de Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten.