Dekkingskaart van mobiel netwerk Simpel

Wil je precies zien waar je bij ons allemaal bereik hebt? Dat kan met deze dekkingskaart. We gebruiken het supersnelle en betrouwbare netwerk van Odido. De kleur blauw geeft aan hoe goed de dekking binnen- en buitenshuis is. Kleurvariaties daartussen tonen hoe goed het 3G- en 4G-bereik binnen en buiten is.

4G-internet via een supersnel en betrouwbaar netwerk!

Met je Sim Only abonnement bij Simpel gebruik je het 4G-netwerk van Odido. Dit mobiele netwerk heeft veel prijzen gewonnen. Het is een van de beste netwerken van de wereld. En het belangrijkste voor jou is dat je altijd en overal bereik hebt. Het is stabiel, veilig en supersnel natuurlijk. Zelfs als je op drukke plekken bent, is het netwerk van Odido stabiel en heb je een goede internetsnelheid. Want dit netwerk heeft de meeste masten en mastlocaties in Nederland. Helemaal TOP als je altijd in kristalheldere kwaliteit wil streamen en supersnel wil surfen! šŸš€ Zowel thuis als buiten de deur, want de nieuwste technologieĆ«n zorgen altijd voor een supersnelle verbinding.

Hoe kan ik de snelheid meten van mijn mobiele verbinding?

Je kunt de snelheid meten via bijvoorbeeld speedtest.net, van Ookla. Zet wel eerst je wifi uit voor je start met de test. Sluit andere apps af, want die kunnen je internetsnelheid beĆÆnvloeden.

Maximum snelheid versus werkelijke snelheid

Doe je op je telefoon een snelheidstest, dan zie je misschien dat je niet de snelheid haalt die staat in je abonnement. Klopt. Deze snelheid haal je onder ideale omstandigheden. En kun je eigenlijk meer zien als een theoretische maximumsnelheid.

Het zou daarom goed kunnen dat je werkelijke internetsnelheid iets lager is. Waar dat aan kan liggen? Een heleboel dingen. Aan je telefoon bijvoorbeeld. Of je afstand tot de zendmast. En hoeveel andere apparaten tegelijkertijd via dezelfde zendmast mobiel internet gebruiken.

Compensatie bij storingen

Soms kan het gebeuren dat je helaas last hebt van een storing op het netwerk. Duurt deze in je woonplaats langer dan twaalf uur? Dan heb je recht op compensatie. Het compensatiebedrag hangt af van hoelang een storing duurt en wat je abonnementskosten zijn. In sommige gevallen heb je dan recht op compensatie.

Een storing tussen de 12 en 24 uur

Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor Ć©Ć©n dag betaalt.

Een storing langer dan 24 uur

Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van Ć©Ć©n dag terug.

Je krijgt automatisch compensatie

Dat is makkelijk: hier hoef je niets voor te doen! We rekenen de compensatie proactief door in je factuur. Dit laten we je ook weten. Daarnaast houden we je tijdens een storing zo goed mogelijk op de hoogte via onze website.

Is er geen sprake van een landelijke storing, maar heb je door een incident toch last van een storing, bijvoorbeeld door een kapotte zendmast in je buurt? Neem dan contact met ons op. Dan gaan we dit meteen voor je onderzoeken.