Dekkingskaart van mobiel netwerk Simpel

Wil je precies zien waar je bij ons allemaal bereik hebt? Dat kan met deze dekkingskaart. We gebruiken het betrouwbare netwerk van T-Mobile. Wist je dat dit netwerk het vaakst als beste getest is? De kleur blauw geeft aan hoe goed de dekking binnen- en buitenshuis is. Kleurvariaties daartussen tonen hoe goed het 3G- en 4G-bereik binnen en buiten is.

4G-internet via het vaakst als best geteste netwerk van Nederland!

Met je Sim Only abonnement bij Simpel gebruik je het 4G-netwerk van T-Mobile. Dit netwerk is het vaakst getest als beste netwerk. Van de in totaal 7 mobile netwerk tests die Umlaut sinds 2015 in Nederland heeft uitgevoerd is T-Mobile van 2016 t/m 2021 vijf (!) keer op rij uitgeroepen tot ‘Best in Test'.

In de laatste netwerktest 2022 heeft T-Mobile dezelfde score ‘uitmuntend’ behaald als de winnaar. Kortom, dit netwerk is nog steeds het ‘Meest bekroonde mobiele netwerk’. Hier kan je de rapporten van 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020/2021 en 2022 inzien. Helemaal TOP als je altijd in kristalheldere kwaliteit wil streamen en supersnel wil surfen! 🚀 Zowel thuis als buiten de deur, want de nieuwste technologieën zorgen altijd voor een supersnelle verbinding.

In maart 2019 bleek uit onderzoek van onafhankelijk tester Opensignal dat T-Mobile met een gemiddelde downloadsnelheid van 50 Mbps en een gemiddelde uploadsnelheid van 15 Mbps verreweg de snelste van Nederland is. In 2022 is het netwerk van T-Mobile volgens Opensignal zelfs het beste om te streamen. Van de hele wereld!

Ook won het mobiele netwerk van T-Mobile in augustus 2019 de Ookla Speedtest Award voor het snelste mobiele netwerk van Nederland. Ookla is wereldwijd leider in het testen en analyseren van het internet en datasnelheden.

Hoe kan ik de snelheid meten van mijn mobiele verbinding?

Je kunt de snelheid meten via bijvoorbeeld speedtest.net, van Ookla. Zet wel eerst je wifi uit voor je start met de test. Sluit andere apps af, want die kunnen je internetsnelheid beïnvloeden.

Maximum snelheid versus werkelijke snelheid

Doe je op je telefoon een snelheidstest, dan zie je misschien dat je niet de snelheid haalt die staat in je abonnement. Klopt. Deze snelheid haal je onder ideale omstandigheden. En kun je eigenlijk meer zien als een theoretische maximumsnelheid.

Het zou daarom goed kunnen dat je werkelijke internetsnelheid iets lager is. Waar dat aan kan liggen? Een heleboel dingen. Aan je telefoon bijvoorbeeld. Of je afstand tot de zendmast. En hoeveel andere apparaten tegelijkertijd via dezelfde zendmast mobiel internet gebruiken.

Compensatie bij storingen

Soms kan het gebeuren dat je helaas last hebt van een storing op het netwerk. Duurt deze in je woonplaats langer dan twaalf uur? Dan heb je recht op compensatie. Het compensatiebedrag hangt af van hoelang een storing duurt en wat je abonnementskosten zijn. In sommige gevallen heb je dan recht op compensatie.

Een storing tussen de 12 en 24 uur

Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt.

Een storing langer dan 24 uur

Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug.

Je krijgt automatisch compensatie

Dat is makkelijk: hier hoef je niets voor te doen! We rekenen de compensatie proactief door in je factuur. Dit laten we je ook weten. Daarnaast houden we je tijdens een storing zo goed mogelijk op de hoogte via onze website.

Is er geen sprake van een landelijke storing, maar heb je door een incident toch last van een storing, bijvoorbeeld door een kapotte zendmast in je buurt? Neem dan contact met ons op. Dan gaan we dit meteen voor je onderzoeken.