Dekkingskaart netwerk Simpel

Via onderstaande dekkingskaart bekijk je makkelijk en snel de dekking van ons netwerk bij jou in de buurt. Simpel gebruikt het mobiele netwerk van T-Mobile. De kleur blauw geeft uitstekende dekking binnen-en buitenshuis aan. De kleurvariaties daartussen geven aan hoe je 3G- en 4G-bereik binnen en buiten is.

4G-internet via het vaakst als best geteste netwerk van Nederland!

Met je Sim Only abonnement bij Simpel gebruik je het 4G-netwerk van T-Mobile. Dit netwerk is het vaakst getest als beste netwerk. Van de in totaal 7 mobile netwerk tests die Umlaut sinds 2015 in Nederland heeft uitgevoerd is T-Mobile van 2016 t/m 2021 vijf (!) keer op rij uitgeroepen tot ‘Best in Test'. In de laatste netwerktest 2022 heeft T-Mobile dezelfde score “uitmuntend” behaald als de winnaar. Kortom, dit netwerk is nog steeds het “Meest bekroonde mobiele netwerk”. Hier kan je de rapporten van 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020/2021 en 2022 inzien. Helemaal TOP als je altijd in kristalheldere kwaliteit wil streamen en supersnel wil surfen! 🚀 Zowel thuis als buiten de deur, want de nieuwste technologieën zorgen altijd voor een supersnelle verbinding.

Wat hebben we nog meer gewonnen?

In maart 2019 bleek uit onderzoek van onafhankelijk tester Opensignal dat T-Mobile met een gemiddelde downloadsnelheid van 50 Mbps en een gemiddelde uploadsnelheid van 15 Mbps verreweg de snelste van Nederland is. In 2022 is het netwerk van T-Mobile volgens Opensignal zelfs het beste om te streamen. Van de hele wereld!

Ook won T-Mobile's mobiele netwerk in augustus 2019 de Ookla Speedtest Award voor het snelste mobiele netwerk van Nederland. Ookla is wereldwijd leider in het testen en analyseren van het internet en datasnelheden.

Maximum snelheid versus werkelijke snelheid

Onder ideale omstandigheden kan je internetverbinding een technisch maximum halen. We noemen dit de theoretische maximumsnelheid van ons netwerk. De werkelijke snelheid van het netwerk is vaak anders dan de maximumsnelheid. Dit hangt af van diverse factoren zoals het type toestel en of deze geschikt is voor 4G, je locatie en of er veel mensen tegelijkertijd gebruik maken van internet. Zoals op een festival in het bos of strand. Als veel mensen tegelijk gebruik maken van dezelfde mast dan gaat de snelheid van je verbinding omlaag.
 

Hoe kan ik de snelheid meten van mijn mobiele verbinding?

Je kunt de snelheid meten via bijvoorbeeld speedtest.net. Zet wel eerst je wifi uit voor je start met de test.

De meting van je internetsnelheid kan beïnvloed worden door onder andere:

  • ander internetverkeer op het moment van meten, bijvoorbeeld het streamen van Netflix, Spotify of YouTube video's
  • verouderde hard- en software

Hoe word ik gecompenseerd bij storingen?

Voor telecomaanbieders zijn wettelijke regels opgesteld met betrekking tot compensatie bij storingen.

Is de storing niet veroorzaakt door je eigen toestel? En duurt de storing in je woonplaats langer dan 12 uur? Dan heb je recht op compensatie. Hoeveel compensatie je krijgt hangt af van de duur van de storing en de hoogte van de abonnementskosten.

Duurt de storing tussen de 12 en 24 uur?
Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt.

Duurt de storing langer dan 24 uur?
Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug.

Hoe kun je aanspraak maken op compensatie?
Wij doen er alles aan om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op de website houden wij je zo goed mogelijk op de hoogte. Indien de storing dusdanig lang aanhoudt dat er een vergoeding van toepassing is zullen wij dit pro-actief doorberekenen op je factuur. Hier zullen wij je van tevoren over informeren.

Is er geen sprake van een landelijke storing maar heb je door een incident toch een storing ervaren door bijvoorbeeld een defecte zendmast in je woonomgeving? Neem dan contact met ons op zodat wij dit kunnen onderzoeken.