Het antwoord is Simpel | Simpel

Mobiel abonnement van Simpel

Met een mobiel abonnement van Simpel kies je voor eenvoud en eerlijkheid. Supergoedkoop bellen, sms'en en internetten met 4G-internetsnelheid. En maximale controle over je kosten. Ook belangrijk om te weten: met een mobiel abonnement van Simpel maak je gebruik van het best bekroonde mobiele netwerk van Nederland.

Supergoedkope Sim Only abonnementen

Je kunt met een mobiel abonnement van Simpel al vanaf € 4,00 p/mnd bellen, sms'en en internetten met 4G-internetsnelheid. Hierdoor zit er in prijs geen groot verschil tussen Sim Only en prepaid. Je regelt alles eenvoudig zelf op onze website. En als je hulp nodig hebt, dan staan we voor je klaar. We kunnen zo goedkoop zijn omdat we geen duur toestel meeleveren en ook geen winkels hebben. Wil jij ook supergoedkoop bellen, sms'en en internetten? Neem dan een kijkje bij onze Sim Only aanbiedingen.

Supersnel internet via het meest bekroonde netwerk van Odido

Simpel maakt gebruik van het Odido netwerk. Met mobiel internet van Simpel kun je via het meest bekroonde netwerk van Nederland surfen, filmpjes kijken of muziek luisteren. Maar je geniet ook van je sim only in het buitenland. Met Simpel heb je 4G-internetsnelheid; supersnel en stabiel mobiel internet.

Onafhankelijk onderzoeksbureau P3 Group test jaarlijks welk van de mobiele netwerken van de grootste providers van Nederland het beste is. Voor het vijfde jaar op rij kwam het netwerk van Odido in december van 2020 weer als grote winnaar uit de bus. Ook won dit mobiele netwerk in 2019 opnieuw de Ookla Speedtest Award voor het snelste mobiele netwerk van Nederland. Dankzij de nieuwste technologie is het netwerk niet alleen veel sneller en stabieler maar is de dekking zowel binnen- als buitenshuis ook veel beter. 4G van Simpel heeft een downloadsnelheid tot 150 Mbit/s en een uploadsnelheid tot 50 Mbit/s. Wil je meer weten over kiezen tussen 4G of 5G internet? Dat lees je op deze pagina.

In maart 2019 bleek uit onderzoek van onafhankelijk tester Opensignal dat Odido met een gemiddelde downloadsnelheid van 50 Mbps en een gemiddelde uploadsnelheid van 15 Mbps verreweg de snelste van Nederland is. Aan het begin van 2019 bleek al uit cijfers van Ookla Speedtest dat het netwerk van Odido gedurende heel 2018 het snelste van Nederland was. Ookla is wereldwijd leider in het testen en analyseren van het internet en datasnelheden.

Controle over je kosten met het Plafond

Met het Plafond (betaalde dienst) heb je maximale controle over je maandelijkse kosten. Op je persoonlijke Mijn Simpel-pagina kun je zelf een Plafondbedrag instellen vanaf € 10. Wanneer het Plafond bereikt is wordt al het uitgaande en inkomende verkeer dat voor extra kosten zorgt geblokkeerd. Handig bijvoorbeeld als je het mobiel abonnement van je kind betaalt of voor ouderen met een 50+ sim only abonnement.
Lees meer over het Plafond

Gesprekken ronden we af per seconde

We houden van eenvoud en eerlijkheid. Daarom zijn we altijd duidelijk over de kosten. Veel telecomaanbieders berekenen standaard een minimumduur van een minuut en ronden af naar boven, terwijl de meeste gesprekken veel korter zijn. Door deze afrondingen betaal je dus voor tijd die je niet gebeld hebt. Dat vinden we niet eerlijk, dus ronden we bij Simpel gewoon af per seconde.

Flexibiliteit

Een mobiel abonnement van Simpel is flexibel. Je kunt je abonnement maandelijks gratis aanpassen via je persoonlijke Mijn Simpel-pagina. Zo houd je gemakkelijk controle over je abonnement. De bundels mogen per maand gratis omhoog en omlaag aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven. Zo kun je bijvoorbeld kiezen voor een Sim Only onbeperkt bellen abonnement en bepaal je zelf welke internetbundel je kiest. En omdat we natuurlijk heel blij zij met onze trouwe klanten mag je bij Simpel al vanaf 6 maanden voor de einddatum van je contract verlengen. Zo kun je ook als bestaande klant al snel weer profiteren van de meest recente aanbiedingen.

Simkaart geschikt voor alle toestellen

Je simkaart wordt binnen 2 werkdagen geleverd en werkt in alle toestellen. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een iPhone Sim Only abonnement of een Samsung Sim Only. Je ontvangt de simkaart in een houder die een standaard-, micro- en nano-simkaart bevat. Je kunt het gewenste formaat simkaart eenvoudig uit de plastic houder drukken en in een telefoon plaatsen.

Mijn Simpel-app en website

Via de Mijn Simpel-app beheer je je abonnement gemakkelijk en snel. Je maakt hierbij gebruik van de Website van het Jaar 2021 in de categorie Telecom.

Geen kredietcheck, iedereen is welkom!

Voor het Sim Only-abonnement doen we geen kredietcheck. Iedereen is welkom. Of je nu op zoek bent naar een mobiel abonnement voor je kind of een 50+ abonnement.

Veelgestelde vragen mobiel abonnement

Veelgestelde vragen

Wat kost een gemiddeld mobiel abonnement?

Bij Simpel heb je al een mobiel abonnement vanaf … euro per maand. Wil je meer MB’s of belminuten? Dan betaal je iets meer. Maar de mobiele abonnementen bij Simpel zijn altijd scherp geprijsd.

Wat is de goedkoopste mobiele bundel?

De goedkoopste bundel voor een mobiele abonnement via sim only bij Simpel is … euro en hiervoor krijg je 1 GB internet, 100 belminuten en 500 sms’jes.

Kan ik mijn bundel maandelijks wijzigen?

Je kunt tussentijds je bundel aanpassen naar een andere beschikbare bundel bij Simpel. Je betaalt dan per maand alleen voor het tarief van je gekozen bundel.

Kan ik een toestel kiezen bij mijn abonnement?

Nee, Simpel biedt enkel mobiele abonnementen op basis van sim only aan.

Welke soorten mobiele abonnementen heeft Simpel?

Bij Simpel kies je voor het abonnement dat bij jou past. Als je veel belt, kun je bijvoorbeeld kiezen voor een bundel met onbeperkt bellen. Ook heb je de keuze uit 50+ sim only’s of een mobiel abonnement voor je kind.

Kies je Sim Only deal

Kies je Sim Only deal

Altijd al het Sim Only abonnement van je dromen willen hebben? Met maximale controle over je kosten? Nu kan het! Check hieronder welke bundels we voor je in huis hebben. Voor iedereen zit er wat moois tussen. Of je nu een kleine of grote bundel wilt.

Onbeperkt bellen €1,50

Uitzondering onbeperkt bellen (redelijk gebruik)

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om misbruik van de dienst te voorkomen zijn de Aanvullende Voorwaarden Redelijk Gebruik van toepassing op de dienst. Een indicatie voor gebruik in strijd met deze voorwaarden ziet Simpel wanneer er meer dan 9.999 minuten per maand wordt gebeld of meer dan 9.999 sms’jes worden verstuurd of een combinatie van meer dan 9.999 minuten en sms’jes per maand worden verbruikt. Wel zo eerlijk tegenover al onze klanten, die zo ook kunnen blijven genieten van de best mogelijke gebruikerservaring. Maak je – misschien onbedoeld – gebruik van de Dienst in strijd met deze voorwaarden? Dan zullen we nader onderzoek doen en nemen we contact met je op. Simpel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

Verlengen
Sluit je aan bij meer dan 1 miljoen klanten

Belangrijke informatie over je bestelling

  • contractduur 2 jaar: prijs per maand € 10,00
  • contractduur 1 jaar: prijs per maand € 11,00
  • eenmalige administratiekosten zijn € 0,00 (n.v.t. bij verlenging)
  • als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB
  • bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
  • gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
  • 5G-internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 150 Mbit/s en uploadsnelheid tot 50 Mbit/s. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
  • je zit altijd op het supersnel en betrouwbaar 5G netwerk. Vanaf 1 augustus 2026 ondersteunt Simpel geen 3G meer
  • het Plafond (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn Simpel
  • resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
  • de tarieven kunnen jaarlijks geïndexeerd worden, zoals gespecificeerd in je contract
  • bundels mogen per maand gratis omhoog en omlaag aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

Bedrijfsgegevens

Je sluit je abonnement af bij Simpel, een handelsnaam van Simpel.nl B.V. statutair gevestigd en aldaar kantoorhoudende te Waldorpstraat 60, 2521 CC, Den Haag, Nederland en geregistreerd onder KvK-nummer 60316306.

Nummerbehoud

Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

Ondertekenen contract

Je ondertekent je contract voor een Sim Only abonnement door de eerste vooruitbetaling van je abonnementskosten.

Automatische incasso

Je betaalt je abonnementskosten, en eenmalige kosten middels een automatische incasso. Hiermee ga je akkoord bij de ondertekening van je contract.

Levering

De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats.

Bedenktermijn

Vanaf het moment dat je het abonnement ontvangt, heb je 15 dagen bedenktijd op je abonnement. Als je je toch bedenkt, dan kun je je bestelling nog kosteloos annuleren binnen de bedenktermijn. Dit kun je doen door het herroepingsformulier in te vullen en naar Simpel terug te sturen via het contactformulier, of door te bellen met onze Klantenservice via telefoonnummer 088-1005757. Ook kun je gebruik maken van een van onze andere contactmogelijkheden zoals vermeld op https://www.simpel.nl/klantenservice. Let erop dat je je bestelling binnen 15 dagen nadat je je simkaart hebt ontvangen (nieuw nummer) of dat je nummer is overgezet naar Simpel (nummerbehoud) annuleert. Als het al langer dan deze termijn geleden is, kun je helaas niet meer annuleren. Uiteraard worden alle kosten die eventueel al door jou zijn voldaan teruggestort op je rekening binnen 14 dagen na ontvangst van jouw annulering.

Annuleringskosten

Je kan tijdens de bedenktermijn van 15 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat Simpel de maandelijkse abonnementskosten pro-rata en de gebruikskosten bij je in rekening brengt wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het plaatsen van je bestelling.

Klachten en geschillen

Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij Simpel te melden. Simpel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie via https://www.degeschillencommissie.nl. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij Simpel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin Simpel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan Simpel hebt gestuurd en Simpel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen. Een alternatieve manier voor het indienen van een klacht is het ODR platform, bereikbaar via https://ec.europa.eu/consumers/odr. Ook kun je je wenden tot de civiele rechter.

Looptijd en beëindiging

Je gaat je abonnement aan voor een minimale looptijd van 1 of 2 jaar. Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Bij voortijdige beëindiging voordat de minimale looptijd van je abonnement is verstreken, kunnen wij de overeengekomen vergoedingen in rekening brengen.

Beveiliging van het netwerk

Simpel beschermt haar diensten en netwerken zo goed mogelijk door naar internationale standaarden continuïteits- en veiligheidsmanagement toe te passen met inachtneming van de geldende wetgeving. Persoonsgegevens worden beveiligd zoals beschreven in het privacy statement dat kan worden gelezen op https://www.simpel.nl/privacyverklaring. Wij nemen gepaste maatregelen bij beveiligingsinbreuken (bijvoorbeeld software-beveiligingsupdates op door ons beheerde eindgebruikersapparatuur voor vast internet of andere apparatuur in ons netwerk) en informeren je wat je zelf kan doen om zo veilig mogelijk te internetten op https://www.simpel.nl/voorkom-telefonische-oplichting.

Netwerkstoring

We hopen natuurlijk dat het niet zal gebeuren, maar als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, kun je een beroep doen op onze (wettelijke) compensatieregeling. In geval van een storing vind je hierover, en over het eventueel van toepassing zijn van de compensatieregeling, meer informatie op onze website.

Toegang tot noodhulpdiensten

Indien je met jouw toestel nog kunt bellen kun je altijd bellen naar het alarmnummer 112, waardoor er automatisch informatie over jouw locatie wordt doorgestuurd naar de noodhulpdienst. Wel is het mogelijk dat de besturingssoftware op jouw toestel het versturen van gedetailleerde real-time informatie over je locatie niet (meer) ondersteunt.

Gedragscodes

Simpel heeft zich aangesloten bij verschillende gedragscodes. Zo is Simpel aangesloten bij de GedragscodeTransparantie Internetsnelheden, de Code voor Telemarketing 2020 (CTM) en bij de Gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik en de Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten.