simkaart & activeren
vervangende simkaart
- Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?
-
Via Mijn Simpel / Sim & Instellingen vraag je een nieuwe simkaart aan en kun je in het geval van verlies of diefstal ook je simkaart blokkeren. De simkaart is geschikt voor alle toestellen. Aan een nieuwe simkaart zijn kosten verbonden.
- Vervangende simkaart
-
Wil je je simkaart vervangen? Via Mijn Simpel / Sim & Instellingen vraag je een nieuwe simkaart aan en kun je in het geval van verlies of diefstal ook je simkaart blokkeren. De simkaart is geschikt voor alle toestellen. Aan een nieuwe simkaart zijn kosten verbonden.
nieuwe simkaart
activeren
- Hoe activeer ik mijn simkaart?
-
Je ontvangt de simkaart binnen 2 werkdagen na je betaling.
Je hoeft hier niet voor thuis te blijven.
Heb je gekozen voor een nieuw nummer of nummerbehoud?
- Hoe druk ik het juiste type simkaart uit?
-
Voor het grootste formaat simkaart hoef je niets te doen. Tegenwoordig hebben de meeste smartphones een micro- of nano simkaart nodig. We adviseren je om altijd eerst de grote simkaart uit te drukken. Druk vervolgens de micro- of nano simkaart er voorzichtig uit langs de buitenste rand.
- Hoe verwijder ik een simlock?
-
Als je een simlock op je toestel hebt kun je een unlock code aanvragen bij je vorige provider.
- Welk type simkaart heb ik nodig?
Wij sturen je altijd een 3-in-1 simkaart op. Je hebt zo dus altijd het juiste formaat beschikbaar.
Controleer voordat je het juiste formaat uitdrukt de handleiding van je telefoon om te zien welk type je nodig hebt.
- Hoelang duurt het voordat ik word aangesloten op het netwerk?
-
Zodra je simkaart geactiveerd is, kun je binnen enkele ogenblikken gebruik maken van je abonnement. Mocht je problemen ondervinden start dan je telefoon opnieuw op om verbinding met het netwerk te maken.
Hetzelfde geldt als je nummerbehoud hebt. Zodra je geen bereik meer hebt bij je vorige provider verwissel je de simkaart met die van Simpel.
- Hoe kan ik een Mijn Simpel account aanmaken?
-
Ben je al klant bij Simpel, maar heb je nog geen account aangemaakt? Ga naar Mijn Simpel en klik op de link "ik heb nog geen account". Met je klantnummer of 06-nummer kun je een account aanmaken.
- Wanneer gaat mijn abonnement in?
-
De ingangsdatum verschilt per abonnement. Kies je voor nummerbehoud of een nieuw nummer?
levering
- Wat moet ik doen als ik de simkaart niet heb ontvangen?
-
De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats.
Heb je je simkaart na 4 werkdagen nog steeds niet ontvangen en is deze ook niet per ongeluk bij de buren bezorgd? Dan kun je het beste even contact met ons opnemen. Wij versturen dan een nieuwe simkaart, zonder extra kosten uiteraard.
probleem met verbinding
- Wat kan ik doen bij problemen met internet?
-
Ik begrijp dat je hulp nodig hebt met mobiel internet. Welke situatie is van toepassing? Dan help ik je graag verder!
- Waarom kan ik niet sms'en?
-
Als je problemen ervaart met het versturen of ontvangen van sms-berichten, adviseren wij je om eerst het sms-centralenummer te controleren in de instellingen van je toestel. Het juiste sms-centralenummer is +31624000226. Je kunt het nummer controleren door de volgende stappen te volgen:
- Start de telefoonapplicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt.
- Klik onderaan op “toetsen”
- Vul de code *#5005*7672# in en druk op bellen.
- Op je scherm wordt vervolgens het ingestelde nummer getoond. Het juiste nummer moet zijn +31624000226.
Hoe je het sms-centralenummer aanpast kun je vinden op onze community. Let op! Bij iPhones met iOS 7 of lager is het niet mogelijk om handmatig het sms-centralenummer in te stellen. Wil je het nummer wel aanpassen? Neem dan contact met ons op.
blokkeren
- Wat moet ik doen als mijn simkaart definitief is geblokkeerd?
-
Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je de PUK-code 10 keer verkeerd invoert. Wanneer dit voorkomt verschijnt er op je scherm het bericht: kaart geblokkeerd. Je kunt de kaart niet meer deblokkeren. Op Mijn Simpel / sim & instellingen kun je een nieuwe simkaart bestellen.
- Hoe deblokkeer ik mijn simkaart (PUK-code)?
-
Je simkaart wordt geblokkeerd wanneer er 3 keer achter elkaar een verkeerde pincode wordt ingetoetst. Met behulp van de PUK-code kun je de simkaart deblokkeren. De PUK-code staat op de achterkant van de kaart waarin je de simkaart hebt ontvangen. Je PUK-code vind je ook op Mijn Simpel / sim & instellingen.
- Wat moet ik doen als mijn telefoon is gestolen?
-
In geval van verlies of diestal van je telefoon kun je op Mijn Simpel / Sim & instellingen je simkaart binnen 10 minuten laten blokkeren en een nieuwe bestellen. Zolang je geen vervangende simkaart aanvraagt kan je de huidige simkaart nog deblokkeren.
- Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?
-
Je kunt je pincode alleen wijzigen via de instellingen van je toestel. Raadpleeg de handleiding van je toestel voor de uitgebreide instructies.
Als je je pincode 3 keer verkeerd hebt ingetoetst kun je de blokkade verwijderen door je PUK-code in te voeren. Deze kun je vinden op Mijn Simpel.
Ben je de pincode van je voicemail vergeten? Stel dan eenvoudig een nieuwe pincode in op Mijn Simpel.
type simkaart
- Is de simkaart geschikt voor mijn toestel?
-
De simkaart van Simpel is geschikt voor alle toestellen. Je drukt eenvoudig de gewenste simkaart uit de plastic houder. Deze bevat een standaard-, micro- en nano-simkaart.