Sim Only Verlengen Klantenservice
Inloggen

    simkaart & activeren

    vervangende simkaart

    Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

    Via Mijn Simpel / Sim & Instellingen vraag je een nieuwe simkaart aan en kun je in het geval van verlies of diefstal ook je simkaart blokkeren. De simkaart is geschikt voor alle toestellen. Aan een nieuwe simkaart zijn kosten verbonden.

    Vervangende simkaart

    Wil je je simkaart vervangen? Via Mijn Simpel / Sim & Instellingen vraag je een nieuwe simkaart aan en kun je in het geval van verlies of diefstal ook je simkaart blokkeren. De simkaart is geschikt voor alle toestellen. Aan een nieuwe simkaart zijn kosten verbonden.

    nieuwe simkaart

    Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?
    Vervangende simkaart

    activeren

    Hoe activeer ik mijn simkaart?

    Je ontvangt de simkaart binnen 2 werkdagen na je betaling.

    Je hoeft hier niet voor thuis te blijven.

    Heb je gekozen voor een nieuw nummer of nummerbehoud?

    • Ik heb voor nummerbehoud gekozen
    • Ik heb voor een nieuw nummer gekozen
    Hoe druk ik het juiste type simkaart uit?

    Voor het grootste formaat simkaart hoef je niets te doen. Tegenwoordig hebben de meeste smartphones een micro- of nano simkaart nodig. We adviseren je om altijd eerst de grote simkaart uit te drukken. Druk vervolgens de micro- of nano simkaart er voorzichtig uit langs de buitenste rand.

    Hoe verwijder ik een simlock?

    Als je een simlock op je toestel hebt kun je een unlock code aanvragen bij je vorige provider.

    Welk type simkaart heb ik nodig?

    Wij sturen je altijd een 3-in-1 simkaart op. Je hebt zo dus altijd het juiste formaat beschikbaar.

    Controleer voordat je het juiste formaat uitdrukt de handleiding van je telefoon om te zien welk type je nodig hebt.

    Hoelang duurt het voordat ik word aangesloten op het netwerk?

    Zodra je simkaart geactiveerd is, kun je binnen enkele ogenblikken gebruik maken van je abonnement. Mocht je problemen ondervinden start dan je telefoon opnieuw op om verbinding met het netwerk te maken.

    Hetzelfde geldt als je nummerbehoud hebt. Zodra je geen bereik meer hebt bij je vorige provider verwissel je de simkaart met die van Simpel.

    Hoe kan ik een Mijn Simpel account aanmaken?

    Ben je al klant bij Simpel, maar heb je nog geen account aangemaakt? Ga naar Mijn Simpel en klik op de link "ik heb nog geen account". Met je klantnummer of 06-nummer kun je een account aanmaken.

    Wanneer gaat mijn abonnement in?

    De ingangsdatum verschilt per abonnement. Kies je voor nummerbehoud of een nieuw nummer?

    • Nummerbehoud
    • Nieuw nummer
    Vervangende simkaart

    levering

    Hoe activeer ik mijn simkaart?
    Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?
    Wat moet ik doen als ik de simkaart niet heb ontvangen?

    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats.

    Heb je je simkaart na 4 werkdagen nog steeds niet ontvangen en is deze ook niet per ongeluk bij de buren bezorgd? Dan kun je het beste even contact met ons opnemen. Wij versturen dan een nieuwe simkaart, zonder extra kosten uiteraard.

    Vervangende simkaart

    probleem met verbinding

    Wat kan ik doen bij problemen met internet?

    Ik begrijp dat je hulp nodig hebt met mobiel internet. Welke situatie is van toepassing? Dan help ik je graag verder!

    • Geen mobiel internet in Nederland
    • Geen mobiel internet in het buitenland
    • Slechte internetverbinding
    Waarom kan ik niet sms'en?

    Als je problemen ervaart met het versturen of ontvangen van sms-berichten, adviseren wij je om eerst het sms-centralenummer te controleren in de instellingen van je toestel. Het juiste sms-centralenummer is +31624000226. Je kunt het nummer controleren door de volgende stappen te volgen:

    1. Start de telefoonapplicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt.
    2. Klik onderaan op “toetsen”
    3. Vul de code *#5005*7672# in en druk op bellen.
    4. Op je scherm wordt vervolgens het ingestelde nummer getoond. Het juiste nummer moet zijn +31624000226.

    Hoe je het sms-centralenummer aanpast kun je vinden op onze community. Let op! Bij iPhones met iOS 7 of lager is het niet mogelijk om handmatig het sms-centralenummer in te stellen. Wil je het nummer wel aanpassen? Neem dan contact met ons op.

    blokkeren

    Hoe verwijder ik een simlock?
    Wat moet ik doen als mijn simkaart definitief is geblokkeerd?

    Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je de PUK-code 10 keer verkeerd invoert. Wanneer dit voorkomt verschijnt er op je scherm het bericht: kaart geblokkeerd. Je kunt de kaart niet meer deblokkeren. Op Mijn Simpel / sim & instellingen kun je een nieuwe simkaart bestellen.

    Hoe deblokkeer ik mijn simkaart (PUK-code)?

    Je simkaart wordt geblokkeerd wanneer er 3 keer achter elkaar een verkeerde pincode wordt ingetoetst. Met behulp van de PUK-code kun je de simkaart deblokkeren. De PUK-code staat op de achterkant van de kaart waarin je de simkaart hebt ontvangen. Je PUK-code vind je ook op Mijn Simpel / sim & instellingen.

    Wat moet ik doen als mijn telefoon is gestolen?

    In geval van verlies of diestal van je telefoon kun je op Mijn Simpel / Sim & instellingen je simkaart binnen 10 minuten laten blokkeren en een nieuwe bestellen. Zolang je geen vervangende simkaart aanvraagt kan je de huidige simkaart nog deblokkeren.

    Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?

    Je kunt je pincode alleen wijzigen via de instellingen van je toestel. Raadpleeg de handleiding van je toestel voor de uitgebreide instructies.

    Als je je pincode 3 keer verkeerd hebt ingetoetst kun je de blokkade verwijderen door je PUK-code in te voeren. Deze kun je vinden op Mijn Simpel.

    Ben je de pincode van je voicemail vergeten? Stel dan eenvoudig een nieuwe pincode in op Mijn Simpel.

    type simkaart

    Welk type simkaart heb ik nodig?
    Is de simkaart geschikt voor mijn toestel?

    De simkaart van Simpel is geschikt voor alle toestellen. Je drukt eenvoudig de gewenste simkaart uit de plastic houder. Deze bevat een standaard-, micro- en nano-simkaart.

    tegoed & plafond

    plafond

    Is het Plafond standaard ingesteld?

    Het Plafond is niet standaard ingesteld. Als je gebruik wil maken van het Plafond kun je deze zelf instellen op Mijn Simpel / plafond. Het Plafond kan ingesteld worden vanaf €10,- en bedraagt minimaal de abonnementskosten per maand.

    Lees meer over het Plafond

    Hoe weet ik dat het Plafond is bereikt?

    Je ontvangt een gratis sms'je en een e-mail wanneer je 80% en 100% van je ingestelde limiet hebt bereikt.

    Hoe stel ik 3 nummers in?

    Op Mijn Simpel / plafond kun je 3 telefoonnummers instellen die je altijd kunt bellen, ook als je het Plafond hebt bereikt.

    Hoe stel ik een Plafond in?

    Op Mijn Simpel / plafond kun je een Plafond instellen. Het Plafond kan ingesteld worden vanaf €10,- en bedraagt minimaal de abonnementskosten per maand.

    Is het Plafond gratis?

    Het gebruik van een Plafond kost €0,50 per maand, ongeacht ongeacht het aantal dagen en hoeveel keer je Plafond actief is.

    tegoed

    Hoe kan ik zien hoeveel tegoed ik nog heb?

    Op Mijn Simpel kun je inzien hoeveel tegoed je nog hebt plus het aantal dagen tot je nieuwe bundels ingaan.

    Wanneer gaan mijn bundels in?

    Op de Mijn Simpel-startpagina zie je het aantal dagen tot je nieuwe bundels ingaan.

    Hoelang zijn mijn bundels geldig?

    Je bundels zijn 1 maand geldig.

    Wat is een MB-aanvuller?

    Met een MB-aanvuller koop je eenvoudig extra MB's als je vaste internetbundel bijna op is. Zo houd je controle over je kosten en kun je blijven internetten zonder verrassingen achteraf. Je kunt een MB-aanvuller bestellen via Mijn Simpel of per sms. Wanneer je ongeveer 80% van je internetbundel hebt verbruikt krijg je van ons een notificatie-sms met uitleg voor het bestellen van de MB-aanvuller via SMS. Je kunt altijd een MB-aanvuller bestellen, ook als je internetbundel nog niet helemaal verbruikt is.

    verbruik & limiet

    Hoeveel MB's heb ik nodig?

    Welke internetbundel je nodig hebt hangt af van je verbruik. Maak je veel gebruik van mobiel internet of juist weinig, en hoe gebruik je het? Ga je veel muziek downloaden of video's bekijken? Ook het type telefoon is bepalend voor de te kiezen bundel. Een smartphone verbruikt data voor het updaten van software, e-mail en apps.

    Hieronder volgt een overzicht van wat het geschatte verbruik is van:

    • 1 tekst e-mail = 20 kb
    • 1 foto, bestand, of document = 500 kb
    • 1 web pagina = 180 kb
    • 1 minuut gebruik maken van een app = 3 mb
    • 1 minuut een game spelen = 3 mb
    • 1 minuut streaming muziek = 1 mb
    • 1 minuut streaming video = 3 mb

    Schaal:

    • 1 mb = 1000 kb
    • 1 gb = 1000 mb
    Wat is een MB-aanvuller?

    Mijn Simpel-app

    Hoe kan ik inloggen op de Mijn Simpel-app?

    Heb je al een Mijn Simpel-account?

    • Ja, maar ik kan niet meer inloggen
    • Nee, ik heb nog geen account
    • Ik wil mijn e-mailadres wijzigen

    buitenland

    VoLTE roaming (bellen via 4G)

    instellingen buitenland

    Hoe gebruik ik mijn abonnement in het buitenland?

    Wat wil je weten over gebruik van je abonnement in of naar het buitenland? Kies uit de volgende onderwerpen of bezoek onze pagina 'Op reis met Simpel'.

    • Tarieven en verbruik
    • Internet in het buitenland
    • Voicemail in het buitenland

    Landen per zone en tarieven

    Diensten en netwerken per land

    Kan ik mijn abonnement in de EU gebruiken?

    Bij Simpel kan iedereen het abonnement in de EU (zone 1) gebruiken zonder extra kosten.

    Bellen en sms'en vanuit Nederland naar een buitenlands nummer valt altijd buiten de bundel, ook als dit een land binnen de EU betreft.

    Wat is de APN instelling voor mobiel internet?

    Om te kunnen internetten (ook in het buitenland) heb je de juiste instellingen op je telefoon nodig. Je kunt deze instellingen handmatig instellen. Op je telefoon voer je bij de instelling "APN:" het volgende in: internet.access.nl. Bij het veld 'gebruikersnaam' en 'wachtwoord' hoef je niks in te vullen. Uitgebreide instructies voor jouw type telefoon vind je in onze Toestelhulp.

    Heb ik in het buitenland ook 4G-internetsnelheid?

    Ook in het buitenland schakel je automatisch over naar 4G als het daar beschikbaar is. Bekijk alle zones en tarieven op onze tarievenpagina of kijk per land welke diensten en netwerken beschikbaar zijn.

    Alle informatie over het gebruik van je abonnement in het buitenland vind je op onze vakantiepagina.

    Hoe voorkom ik ongewenste internetsessies in zone 2, 3 en 4 van het buitenland?

    Internet buiten de EU staat standaard geblokkeerd en kan je zelf aanzetten. Meer informatie lees je op de buitenlandpagina.

    tarieven buitenland

    Kan ik mijn abonnement in de EU gebruiken?
    Waarom ontvang ik in het buitenland een sms'je met tariefinformatie?

    Zodra de simkaart verbinding maakt met een netwerk over de grens wordt er automatisch een sms-bericht met tariefinformatie verstuurd. Omdat de tarieven kunnen verschillen met die in Nederland zijn wij wettelijk verplicht om je hierover te informeren.

    Alle informatie over het gebruik van je abonnement in het buitenland vind je op onze vakantiepagina.

    internet & instellingen

    internet

    Hoe kan ik 4G instellen?

    Je vraagt me iets over 4G, wat zou je willen weten?

    • Is mijn toestel geschikt voor 4G?
    • Hoe snel is 4G?
    • Dekking 4G
    • 4G instellen
    Hoe kan ik de snelheid meten van mijn mobiele verbinding?

    Je kunt de snelheid meten via bijvoorbeeld speedtest.net. Zet wel eerst je wifi uit voor je start met de test.De meting van je internetsnelheid kan beïnvloed worden door onder andere:

    • ander internetverkeer op het moment van meten, bijvoorbeeld het streamen van Netflix, Spotify of YouTube video's
    • verouderde hard- en software
    Kan ik extra MB's bijkopen?

    Is je internetbundel (bijna) op en wil je voorkomen dat je moet bijbetalen voor mobiel internetverbruik? Bestel dan snel en eenvoudig een MB-aanvuller per sms of via Mijn Simpel. De MB-aanvuller is een toevoeging op je internetbundel die geldt in Nederland en de EU.

    De extra MB’s in de door jou gekozen MB-aanvuller kun je gebruiken tot de laatste dag van je bundelperiode. De prijs van de bundel wordt op je volgende factuur in rekening gebracht.

    Kan Simpel mij helpen bij het instellen van mijn mobiele telefoon?

    Instellingen voor internet worden in principe automatisch op je telefoon gezet. Via de Toestelhulp vind je onder andere handleidingen van de meest gebruikte toestellen en handige informatie voor het zelf instellen van mobiel internet of e-mail raadplegen (indien dit niet automatisch gaat).

    Wat is de APN instelling voor mobiel internet?
    Wat is een MB-aanvuller?
    Hoe snel is het mobiel internet?

    4G heeft een downloadsnelheid tot 75 Mbit/s en een upload snelheid van 10 Mbit/s. Deze snelheid zit standaard inbegrepen bij alle abonnementen met een internetbundel. Hiermee heb je meer dan voldoende snelheid om te surfen, filmpjes te kijken of muziek te luisteren via je favoriete apps.

    Via ons 3G netwerk bieden we een downloadsnelheid tot 14 Mbit/s en een uploadsnelheid van 1 Mbit/s.

    Wat kan ik doen bij problemen met internet?

    sim & instellingen

    Bieden jullie toestelondersteuning?

    De instellingen voor bijvoorbeeld internet vind je in onze toestelhulp. Hier vind je ook de handleiding van je toestel.

    Kan ik gebruikmaken van mobiel internet zonder internetbundel?

    Als je nooit eerder een internetbundel in je abonnement hebt gehad kun je geen gebruikmaken van mobiel internet. Wanneer je wel een internetbundel hebt gehad, en deze uit je abonnement verwijderd hebt kun je nog steeds verbinding maken met mobiel internet tegen het buitenbundeltarief. Als je geen gebruik wil maken van mobiel internet raden wij aan om mobiel internet te blokkeren via de instellingen van je toestel of op Mijn Simpel.

    voicemail

    Hoe gebruik ik mijn voicemail?

    Je vraagt me iets over voicemail of doorschakelingen. Waar zoek je meer informatie over?

    • Voicemail en instellingen
    • Doorschakelingen en oproeptijd

    Mijn Simpel-app

    Hoe kan ik inloggen op de Mijn Simpel-app?

    Mijn Simpel

    Mijn Simpel account aanmaken

    Hoe kan ik inloggen op de Mijn Simpel-app?
    Hoe kan ik uitloggen op Mijn Simpel?

    Om uit te loggen op de Mijn Simpel-app klik je rechtsonder op 'meer'. Rechtsboven in je scherm kun je vervolgens klikken op 'uitloggen'.

    Kan ik één Mijn Simpel account aanmaken voor meerdere abonnementen?

    Op Mijn Simpel kun je via 'Overzicht abonnementen' eenvoudig andere abonnementen aan jouw account koppelen. Doe dit eerst op de website. Daarna kun je als je uit- en weer inlogt ook via de Mijn Simpel-app abonnementen koppelen en beheren.

    Mijn Simpel-app

    Hoe kan ik inloggen op de Mijn Simpel-app?
    Hoe download ik de Mijn Simpel-app?

    De Mijn Simpel-app is gratis te downloaden in de Apple app store en in Google play. Zo kun je nog sneller je verbruik en facturen raadplegen, instellingen beheren, een Plafond instellen en nog veel meer. Download de app hier.

    Hoe kan ik uitloggen op Mijn Simpel?
    Hoe registreer ik mijn telefoon aan de Mijn Simpel-app?

    Je kunt je telefoon via SMS of via de website registreren. Op deze pagina vind je de stap-voor-stap instructies.

    inloggegevens vergeten

    Hoe kan ik inloggen op de Mijn Simpel-app?
    Hoe kan ik uitloggen op Mijn Simpel?

    storingen & werkzaamheden

    actuele storingen

    Hoe kan ik de dekking controleren?

    Waar wil je meer over weten?

    • Dekking controleren
    • Ons netwerk
    Van welk netwerk maakt Simpel gebruik?

    werkzaamheden

    Hoe kan ik de dekking controleren?
    Van welk netwerk maakt Simpel gebruik?

    verlengen, wijzigen & opzeggen

    verlengen

    Moet ik mijn contract zelf verlengen?

    Als je je abonnement niet verlengt, dan loopt je abonnement gewoon verder onder de huidige voorwaarden. Je houdt dan dezelfde bundel(s) en je betaalt dan ook gewoon hetzelfde abonnementsbedrag per maand. Wanneer je wél zelf het abonnement verlengt, profiteer je wel van de nieuwste aanbiedingen.

    Kan ik mijn contract op een andere naam zetten?

    Wil je het abonnement op een andere contracthouder overzetten? Vul dan het "Wijzigen Contracthouder" contractovernameformulier in. De nieuwe contracthouder dient 18 jaar of ouder te zijn en een Nederlands adres en bankrekening hebben.

    Blijf je zelf contracthouder maar wil je de tenaamstelling van het abonnement wijzigen? Via het contactformulier kun je een kopie van de trouwakte of echtscheidingsdocument opsturen.

    bundels wijzigen

    Wanneer kan ik gebruik maken van mijn gewijzigde bundels?

    Zodra de nieuwe factuurperiode start, kun je gebruik maken van je gewijzigde bundels. Wil je weten wanneer jouw factuurperiode start, kijk dan op Mijn Simpel. Op de startpagina staat vermeld over hoeveel dagen je nieuwe tegoed actief is.

    Hoe kan ik mijn bundels wijzigen?

    Je mag je bundels per factuurperiode verhogen of verlagen. Als je dit zelf doet via Mijn Simpel / abonnement of de Mijn Simpel-app wordt de wijziging gratis verwerkt per de eerste dag van je volgende bundelperiode.

    6 maanden vóór de einddatum van je contract kun je ook je abonnement verlengen. Kijk op Mijn Simpel voor onze huidige aanbiedingen. Je kunt de verlenging dan ook direct aanvragen.

    Wat is een MB-aanvuller?

    opzeggen

    Kan ik mijn contract op een andere naam zetten?
    Hoe wordt de opzegging door Simpel bevestigd?

    Simpel stuurt een bevestiging van je opzegging per e-mail.

    Hoe kan ik het abonnement opzeggen in het geval van overlijden?

    Gecondoleerd met het verlies van je naaste. Wij helpen je graag om ook de zaken rondom het telefoonabonnement zo snel en makkelijk mogelijk af handelen.
    Via het formulier van Closure (ons nabestaanden support desk) kan je het abonnement direct kosteloos beeindigen, of overnemen.

    Mijn Simpel-app

    Hoe kan ik inloggen op de Mijn Simpel-app?
    Hoe download ik de Mijn Simpel-app?

    netwerk & toestellen

    netwerk & dekking

    Hoe snel is het mobiel internet?
    Hoeveel MB's heb ik nodig?
    Heb ik recht op compensatie bij een storing?

    Voor telecomaanbieders zijn wettelijke regels opgesteld met betrekking tot compensatie bij storingen.

    Op de dekkingspagina lees je meer over werkzaamheden aan zendmasten en compensatie bij netwerkstoringen.

    toestel & hulp

    Toestel geeft foutmelding bij plaatsen simkaart, wat nu?

    Je hebt een simlockvrije telefoon nodig als je met een simkaart van Simpel wilt bellen. Als je telefoon niet simlock vrij is, krijg je een melding in je scherm en kun je je telefoon niet in combinatie met de Simpel simkaart gebruiken. Je kunt je telefoon simlock vrij laten maken door contact op te nemen met de aanbieder waar je het toestel gekocht hebt.

    Kan Simpel mij helpen bij het instellen van mijn mobiele telefoon?
    Waarom kan ik niet sms'en?
    Hoe kan ik een doorschakeling instellen of verwijderen?

    Toets een code in met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets.

    • Bij geen gehoor: **61*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##61#)
    • Bij geen bereik: **62*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##62#)
    • Bij in gesprek: **67*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##67#)
    • Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*[doorschakelnummer]#

    Doorschakeling verwijderen

    Met code ##002# kun je alle doorschakelingen in één keer opheffen.

    Controleren of een doorschakeling actief is

    Toets *#21# op je toestel in en vervolgens druk je op de beltoets. Je hoort dan een melding of er een doorschakeling actief is.

    probleem met verbinding

    factuur & betalen

    factuuruitleg

    Hoe ziet mijn factuur eruit en hoe kan ik betalen?

    Naar welke informatie over facturen en betalen ben je op zoek?

    • Factuur bekijken en betalen
    • Betaalregeling en tegoed
    • Factuuruitleg en specificaties
    • Voorschot Gebruikslimiet betalen
    Waar worden internetMB's aan verbruikt?

    Op de pagina 'inzicht in je internetverbruik' vind je handige tips en informatie over internetverbruik en hoe je kosten voorkomt.

    Waarom moet ik een voorschot betalen?

    De Gebruikslimiet van Simpel bepaalt hoeveel kosten je maandelijks (per mobiel nummer) buiten je bundel kunt maken. Deze limiet beschermt je tegen onverwachte kosten. Zodra je limiet is bereikt, komt er een blokkade op je simkaart. Deze wordt automatisch van je simkaart verwijderd op de datum waarop je nieuwe bundels ingaan.

    Wil je gebruik blijven maken van je abonnement? We vragen je per e-mail om een aanbetaling te doen op je factuur. Als je het voorschot betaalt, wordt je simkaart gedeblokkeerd en kun je tot het volgende limiet verder bellen, sms'en en internetten.

    Hoe is mijn factuur opgebouwd?

    Bij het bestellen van je abonnement heb je de eerste factuur vooruitbetaald. Hierop staan de abonnementskosten voor de eerste maand waarin je abonnement start, plus de eenmalige administratiekosten. Elke maand ontvang je een factuur met de abonnementskosten voor de volgende maand, en eventuele verbruikskosten van afgelopen maand. De abonnementskosten worden dus telkens 1 maand vooruit gefactureerd.

    Hoe beheer ik mijn internetverbruik en kan ik MB's bijkopen?

    Je vraagt me iets over internetverbruik of MB's bijkopen. Wat wil je precies weten?

    • Wat is een MB-aanvuller en hoe werkt het?
    • Waar gaan mijn MB's aan op en kan ik MB's bijkopen?
    • Hoeveel MB-aanvullers kan ik per maand bestellen?

    betaalwijze

    Hoe ziet mijn factuur eruit en hoe kan ik betalen?
    Waarom moet ik de eerste factuur vooruit betalen?

    Simpel doet geen kredietcheck. Daarom vragen wij je het eerste maandbedrag en de eenmalige administratiekosten vooruit te betalen.

    Je kunt de eerste factuur alleen met iDEAL betalen. Zodra je je bestelling afgerond hebt wordt je doorgeleid naar de beveiligde en persoonlijke betaalpagina van je bank. Als je je bestelling niet helemaal hebt afgerond ontvang je per e-mail een betalingsuitnodiging waarmee je de eerste factuur alsnog kunt betalen.

    De maandelijkse factuur wordt elke maand automatisch van je rekening afgeschreven. Als deze incasso mislukt kun je de factuur met iDEAL betalen via je persoonlijke pagina Mijn Simpel.

    Wat zijn de betaalgegevens van Simpel?

    Bij het bestellen van je abonnement machtig je Simpel om het bedrag van je maandelijkse factuur automatisch van je rekening af te schrijven. Als de incasso mislukt ontvang je hiervan bericht, en vragen we je het bedrag via iDEAL over te maken. Je kunt het bedrag snel en eenvoudig overmaken via Mijn Simpel op de pagina 'facturen'.

    • Liever overmaken via bankoverschrijving?
    Kan ik de betaling met iDEAL later afronden?

    Het is mogelijk om de betaling van je eerste factuur op een later moment te doen.

    Na het afronden van je bestelling ontvang je een orderbevestiging met daarin een link naar iDEAL waarmee je de eerste betaling alsnog kunt doen. Dit kan tot 30 dagen na het plaatsen van je bestelling.

    Wat moet ik doen als de incasso mislukt is?

    Wij doen maar één incassopoging. Als de automatische incasso van je factuur mislukt verzoeken we je vriendelijk het openstaande bedrag zelf over te maken. Je ontvangt bericht per e-mail als de incasso mislukt is. Via Mijn Simpel / facturen kun je het bedrag snel en eenvoudig met iDEAL betalen. Je betaling wordt dan dezelfde dag nog verwerkt.

    • Ik wil het factuurbedrag handmatig overboeken
    • Waarom is de factuur niet automatisch afgeschreven
    Hoe kan ik mijn betaalgegevens aanpassen?

    Op Mijn Simpel / mijn gegevens kun je je rekeningnummer aanpassen. Door het bedrag van €0,01 via het nieuwe rekeningnummer met iDEAL over te maken wordt het rekeningnummer automatisch aangepast in ons systeem.

    Hoe kan ik de automatische incasso opnieuw instellen?

    Bij het bestellen van je abonnement heb je Simpel gemachtigd om de maandelijkse factuur automatisch van je rekening af te schrijven. Om de machtiging opnieuw in te stellen kan je je betaalgegevens invullen op Mijn Simpel en je rekeningnummer verifieren met een iDEAL-betaling van €0,01. Dit kan ook als de machtiging tussendoor is ingetrokken.

    controle over je kosten

    Kan ik extra MB's bijkopen?
    Waar worden internetMB's aan verbruikt?
    Wanneer is de factuur hoger dan het Plafond?

    Je kan het Plafond op elk gewenst moment instellen op het bedrag van je abonnementskosten of vanaf €10. Als je echter al verbruikskosten buiten de bundel hebt gemaakt vóórdat je het Plafond instelt vallen deze kosten er buiten.

    Ook als je 3 nummers hebt ingesteld en je belt of sms't deze nummers nadat het Plafond is bereikt worden deze kosten bovenop het Plafondbedrag in rekening gebracht.

    Waarom moet ik een voorschot betalen?
    Wat is het Plafond?

    Je vraagt me iets over het Plafond. Waar wil je meer over weten?

    • Werking
    • Instellen
    • Kosten
    • 3 nummers instellen
    Hoe beheer ik mijn internetverbruik en kan ik MB's bijkopen?

    Mijn Simpel-app

    Hoe kan ik inloggen op de Mijn Simpel-app?
    Hoe kan ik mijn betaalgegevens aanpassen?
    Hoe kan ik de automatische incasso opnieuw instellen?
    Hoe download ik de Mijn Simpel-app?

    bestellen & nummerbehoud

    nummerbehoud

    Waarom staat er een ander mobiel nummer op mijn simkaart?

    Het mobiele nummer op je simkaart is een tijdelijk nummer wat je niet kunt gebruiken. Op de overstapdatum verandert dit tijdelijke nummer automatisch naar je te behouden telefoonnummer.

    bestellen

    Welk type simkaart heb ik nodig?

    gegevens & privacy

    gegevens wijzigen

    Welke persoonlijke gegevens kan ik wijzigen?

    Via je persoonlijke pagina op Mijn Simpel kun je de volgende gegevens wijzigen:

    • Adres
    • Communicatie-instellingen
    • Wachtwoord
    • Betaalgegevens/Sepa machtiging

    Je persoonlijke gegevens kun je niet zelf wijzigen. De gegevens van de contracthouder (voornaam, achternaam en geboortedatum) kunnen uitsluitend gewijzigd worden via de Klantenservice.

    Op Mijn Simpel vind je ook je klantnummer en de PUK-code.

    Kan ik mijn contract op een andere naam zetten?
    Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Op Mijn Simpel kun je eenvoudig en snel je persoonlijke gegevens aanpassen, zoals je:

    • Adresgegevens
    • E-mailadres
    • Gebruikersnaam en wachtwoord
    • Betaalgegevens
    • Rekeningnummer
    • Nieuwe contracthouder
    • Tenaamstelling contract
    • Inloggegevens of e-mailadres
    Hoe kan ik overlast melden?

    Je vraagt me iets over een nieuw nummer of een melding overlast. Er zijn meerdere opties waarmee we je kunnen helpen.

    • Melding overlast doen
    • Direct een nieuw nummer aanvragen

    privacy

    Verstrekt Simpel mijn persoonlijke gegevens aan derden?

    Simpel verstrekt je persoonsgegevens niet aan derden voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden. Hierop maken we de volgende uitzonderingen: de gegevensverwerking die noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of voor het nemen van precontractuele maatregelen naar aanleiding van een verzoek van de betrokkene en die noodzakelijk zijn voor het sluiten van een overeenkomst. De gegevensverwerking is noodzakelijk om een wettelijke verplichting na te komen waaraan de verantwoordelijke onderworpen is.

    Voor welke doeleinden verwerkt Simpel mijn persoonlijke gegevens?

    Vanaf 25 mei 2018 geldt een nieuwe privacywet, de algemene Verordening Gegevensbescherming. Om aan deze nieuwe wet te voldoen, hebben wij onze privacyverklaring bijgewerkt. In onze nieuwe privacyverklaring geven wij je bijvoorbeeld meer informatie over welke gegevens wij van je verwerken, wat we met die gegevens doen en wat jouw rechten zijn.

    In onze cookieverklaring lees je alles over cookies, welk type cookies we gebruiken en met welk doel deze geplaatst worden. Op deze pagina kun je tevens je huidige toestemming bekijken en eventueel intrekken.

    tarieven & voorwaarden

    tarieven

    Hoeveel MB's heb ik nodig?

    voorwaarden

    Is het mogelijk om een zakelijk abonnement af te sluiten bij Simpel?

    Wij bieden geen zakelijke abonnementen aan. Kijk op onze homepage als je overweegt om onze voordelige, reguliere sim only-abonnementen ook zakelijk te gebruiken.

    Is dat niet mogelijk en ben je specifiek op zoek naar een zakelijk abonnement? Neem dan een kijkje op de website van Odido voor het aanbod.

    Hoeveel abonnementen mag ik afsluiten?

    Je mag maximaal 5 abonnementen op je naam afsluiten. Wil je meer abonnementen afsluiten, neem dan telefonisch contact met ons op.

    Wat is de Fair Use Policy voor onbeperkt bellen & sms'en?

    De Fair Use Policy onbeperkt bellen & sms'en, vind je op de Voorwaardenpagina.

    Wat is de contractduur van mijn abonnement?

    De contractduur van je abonnement staat vermeld op Mijn Simpel / abonnement.

    Simpel biedt abonnementen met een looptijd van 1 of 2 jaar. Na de einddatum van je contract kun je steeds met 1 maand opzegtermijn opzeggen. Als je niet opzegt loopt je abonnement gewoon door met dezelfde voorwaarden.

    Waar vind ik de Algemene Voorwaarden en Aanvullende Voorwaarden?

    De actuele voorwaarden van Simpel vind je op de Voorwaarden pagina.

    Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op:

    • Factuur betalen of specificatie bekijken
    • Internet, buitenland of premiumdiensten in/uitschakelen
    • Abonnement wijzigen of verlengen
    • Plafond of voicemail instellen
    • Simkaart blokkeren of vervangen
    • E-mailadres of adresgegevens aanpassen

    Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. Zorg ervoor dat je vast ingelogd bent op Mijn Simpel, zodat we je sneller kunnen helpen.

    complimenten & klachten

    Hoe kan ik een compliment of klacht doorgeven?

    Van complimenten en klachten kunnen we leren om onze producten en diensten te verbeteren. Mocht je onverhoopt een klacht hebben over ons product of dienstverlening is het belangrijk om deze zo uitgebreid mogelijk te beschrijven en bij ons te melden. Wij doen ons uiterste best om binnen 5 werkdagen te reageren. Indien de klacht nader onderzoek vereist, dan hebben we maximaal 4 weken de tijd nodig om een goede reactie op je klacht te geven. Je kunt je klacht aan ons doorgeven via het contactformulier.

    Geschillencommissie
    Ben je niet tevreden met onze reactie en/of oplossing, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie. Zodra de Geschillencommissie je klacht heeft ontvangen, dan informeren zij je over de verdere procedure. De Geschillencommissie brengt een voor beide partijen bindend advies uit. Voor de behandeling door de Geschillencommissie geldt een tarief van €50,- (wijzigingen voorbehouden) per klacht.

    Complimenten ontvangen we natuurlijk ook graag! Deze kun je doorgeven op de website van Trustpilot.

    herroeping

    herroepingsformulier

    Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Heb je net besteld en wil je je aankoop annuleren binnen de bedenktermijn of wil je je abonnement opzeggen?

    • Ik wil de bestelling van mijn abonnement annuleren
    • Ik wil mijn abonnement opzeggen of opzegging annuleren
    • Opzeggen in verband met overlijden
    • abonnement verlengen of verlenging annuleren
Footer afbeelding vingerpoppetje Maarten Slimste Kiest Simpel

Sim Only bestellen

  • Nieuw Sim Only abonnement
  • Verlengen
  • Onbeperkt bellen
  • Aanbiedingen
  • Via via voordeel
  • Sim Only 50 Plus
  • Sim Only studenten

  • Nieuw Sim Only abonnement
  • Verlengen
  • Onbeperkt bellen
  • Aanbiedingen
  • Via via voordeel
  • Sim Only 50 Plus
  • Sim Only studenten

Klantenservice

  • Stel een vraag
  • Community
  • Buitenland
  • Nummerbehoud
  • 5G netwerk
  • Prijsplafond
  • Dekkingskaart
  • Werkzaamheden & storingen
  • Toestelhulp

  • Stel een vraag
  • Community
  • Buitenland
  • Nummerbehoud
  • 5G netwerk
  • Prijsplafond
  • Dekkingskaart
  • Werkzaamheden & storingen
  • Toestelhulp

Snel naar

  • Mijn Simpel
  • Mijn Simpel app
  • Facturen bekijken
  • Plafond instellen
  • Sim en instellingen
  • Simkaart activeren

  • Mijn Simpel
  • Mijn Simpel app
  • Facturen bekijken
  • Plafond instellen
  • Sim en instellingen
  • Simkaart activeren
  • Over Simpel
  • Tarieven
  • Disclaimer
  • Voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Cookies
  • Contact
  • Toegankelijkheid

© Simpel. Alle rechten voorbehouden