Probleem met mobiel internet oplossen

Wanneer je internet op je mobiel niet werkt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Heb je helemaal geen verbinding met mobiel internet of alleen met 3G? Of werkt mobiel internet in Nederland wel maar niet in het buitenland? Vaak helpt het herstarten van je toestel. Je simkaart wordt dan opnieuw aangemeld bij het netwerk. Dit lost het probleem in veel gevallen op.

Online stappenplan

Heeft het uit- en aanzetten van je telefoon niet geholpen? Dan kun je ons Online Stappenplan voor iOS of Android doorlopen. De handige stap-voor-stap instructies lossen verreweg de meest voorkomende problemen voor je op.

Net je simkaart ontvangen?

Controleer dan eerst wanneer de overstapdatum is als je nummerbehoud hebt. Je kunt pas bellen, sms’en en internetten met je nieuwe simkaart vanaf die datum. Je vindt de datum in je mail als we deze al bevestigd hebben. Als je een abonnement met een nieuw nummer hebt moet de simkaart eerst geactiveerd worden voordat je gebruik kunt maken van alle diensten. De instructies vind je in de brief die je hebt ontvangen met de simkaart.

Werkt je mobiel internet nog niet?

Als je contact met ons opneemt zal de medewerker een aantal instructies met je doorlopen. Veel van die instructies staan in het Online Stappenplan voor iOS of Android. We kunnen je veel sneller helpen als je deze instructies al uitgevoerd hebt. In het stappenplan wordt ook gevraagd om een aantal testen uit te voeren. De uitkomsten hiervan kun je dan telefonisch aan ons doorgeven mocht verder onderzoek noodzakelijk zijn.

We adviseren dan ook deze informatie vast te noteren tijdens het doorlopen van het stappenplan voordat je contact opneemt

Toestelspecifieke instructies voor internet op je mobiel

Voor hulp bij specifieke vraagstukken over internet zoals het verbinden met een WiFi netwerk op je toestel of het kopieren van contacten naar je simkaart kun je onze Toestelhulp raadplegen.