Probleem met mobiel internet oplossen

Laadt een website niet? Of speelt een filmpje niet af? Er kunnen meerdere redenen zijn waarom mobiel internet niet werkt. Vaak helpt het herstarten van je telefoon. Je simkaart wordt dan opnieuw aangemeld bij het netwerk. Dit lost het probleem in veel gevallen op. Zo niet? Lees dan snel verder!

Geen internet? Los het op met ons online stappenplan

Helpt het uit- en aanzetten van je telefoon niet en heb je nog steeds geen internet? Gebruik ons Online Stappenplan voor iOS of Android! De handige stap-voor-stap instructies lossen verreweg de meest voorkomende problemen op. Onze Toestelhulp helpt je bij het oplossen van nog veel meer mogelijke problemen. Probeer ‘m snel uit!

Wel wifi, geen internet: en nu?

Is je telefoon verbonden met wifi, maar heb je geen internet? Dat ligt dan waarschijnlijk aan de wifiverbinding. Mogelijk is het wifi-netwerk niet verbonden met internet of is er een storing op dat netwerk. Het kan ook zo zijn dat je eerst akkoord moet gaan met de voorwaarden van het wifinetwerk. Je bent dan al verbonden met wifi, maar hebt nog geen internet. Omdat je nog niet de voorwaarden hebt geaccepteerd. Dit kan gebeuren in bijvoorbeeld de trein.

Is dat het probleem niet? En heb je nog steeds wel wifi, maar geen internet? Verbreek dan de verbinding met het wifinetwerk. Je bent dan weer online via het mobiele netwerk. Vanaf dan verbruik je weer data uit je Sim Only internetbundel.

Net je simkaart ontvangen en nog geen internetverbinding?

Werkt mobiel internet nog niet en heb je net je nieuwe simkaart ontvangen? Check eerst wanneer de overstapdatum is als je nummerbehoud hebt. Je kunt pas bellen, sms’en en internetten met je nieuwe simkaart vanaf die datum. Je vindt de datum in je mail. Voor een abonnement met een nieuw telefoonnummer moet de simkaart eerst geactiveerd worden. Daarna kun je ermee internetten. De instructies vind je in de brief die je hebt ontvangen met de simkaart.

Werkt je mobiel internet nog niet?

Kom je er niet uit met ons Online Stappenplan? En gaat het ook niet om een probleem met een simkaart die je net hebt ontvangen? Check dan of er werkzaamheden of storingen op het netwerk zijn. Is dat het ook niet? Neem dan contact met ons op.