Dekking: storingen & werkzaamheden

Er zijn op dit moment geen landelijkse storingen.

Vul hieronder de locatie in om te controleren wat de status is van ons netwerk op jouw locatie. Wanneer er werkzaamheden zijn waardoor het bereik tijdelijk verstoord of verminderd is, dan wordt dit weergegeven inclusief de verwachte oplostijd. Klik hier om de dekkingskaart in een apart venster (groot) weer te geven.

Maximum snelheid versus werkelijke snelheid

Onder ideale omstandigheden kan je internetverbinding een technisch maximum halen. We noemen dit de theoretische maximumsnelheid van ons netwerk. De werkelijke snelheid van het netwerk is vaak anders dan de maximumsnelheid. Dit hangt af van diverse factoren zoals het type toestel en of deze geschikt is voor 4G, je locatie en of er veel mensen tegelijkertijd gebruik maken van internet. Zoals op een festival in het bos of strand. Als veel mensen tegelijk gebruik maken van dezelfde mast dan gaat de snelheid van je verbinding omlaag.

Hoe kan ik de snelheid meten van mijn mobiele verbinding?

Je kunt de snelheid meten via bijvoorbeeld speedtest.net. Zet wel eerst je wifi uit voor je start met de test.

De meting van je internetsnelheid kan beïnvloed worden door onder andere:
  • ander internetverkeer op het moment van meten, bijvoorbeeld het streamen van Netflix, Spotify of YouTube video's
  • verouderde hard- en software

Hoe word ik gecompenseerd bij storingen?

Voor telecomaanbieders zijn wettelijke regels opgesteld met betrekking tot compensatie bij storingen.

Is de storing niet veroorzaakt door je eigen toestel? En duurt de storing in je woonplaats langer dan 12 uur? Dan heb je recht op compensatie. Hoeveel compensatie je krijgt hangt af van de duur van de storing en de hoogte van de abonnementskosten.

Duurt de storing tussen de 12 en 24 uur?
Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt.

Duurt de storing langer dan 24 uur?
Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug.

Maakt je gebruik van prepaid?
Dan ontvang je een vaste vergoeding van EUR 0,50 voor een storing van meer dan 12 uur. Duurt de storing langer dan 24 uur? Dan ontvang je ook EUR 0,50 voor iedere volgende periode van 24 uur. De minimale compensatie is altijd 1 euro.

Voorbeeld: je hebt een internetstoring van 30 uur gehad. Voor de eerste 12 uur ontvang je geen compensatie. Voor de periode tussen 12 en 24 uur heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten voor één dag. Voor de laatste 6 uur krijg je geen compensatie, omdat deze periode korter is dan 24 uur.

Hoe kun je aanspraak maken op compensatie?
Wij doen er alles aan om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op de website houden wij je zo goed mogelijk op de hoogte. Indien de storing dusdanig lang aanhoudt dat er een vergoeding van toepassing is zullen wij dit pro-actief doorberekenen op je factuur. Hier zullen wij je van tevoren over informeren.

Is er geen sprake van een landelijke storing maar heb je door een incident toch een storing ervaren door bijvoorbeeld een defecte zendmast in je woonomgeving? Neem dan contact met ons op zodat wij dit kunnen onderzoeken.