simkaart & activeren

vervangende simkaart

Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

Via Mijn Simpel / Sim & Instellingen vraag je een nieuwe simkaart aan en kun je in het geval van verlies of diefstal ook je simkaart blokkeren. De simkaart is geschikt voor alle toestellen. Aan een nieuwe simkaart zijn kosten verbonden.

Vervangende simkaart

Wil je je simkaart vervangen? Via Mijn Simpel / Sim & Instellingen vraag je een nieuwe simkaart aan en kun je in het geval van verlies of diefstal ook je simkaart blokkeren. De simkaart is geschikt voor alle toestellen. Aan een nieuwe simkaart zijn kosten verbonden.

nieuwe simkaart

Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

Vervangende simkaart

activeren

Hoe activeer ik mijn simkaart?

Je ontvangt de simkaart binnen 2 werkdagen na je betaling.

Je hoeft hier niet voor thuis te blijven.

Heb je gekozen voor een nieuw nummer of nummerbehoud?

Hoe druk ik het juiste type simkaart uit?

Voor het grootste formaat simkaart hoef je niets te doen. Tegenwoordig hebben de meeste smartphones een micro- of nano simkaart nodig. We adviseren je om altijd eerst de grote simkaart uit te drukken. Druk vervolgens de micro- of nano simkaart er voorzichtig uit langs de buitenste rand.

Hoe verwijder ik een simlock?

Als je een simlock op je toestel hebt kun je een unlock code aanvragen bij je vorige provider.

Welk type simkaart heb ik nodig?

Wij sturen je altijd een 3-in-1 simkaart op. Je hebt zo dus altijd het juiste formaat beschikbaar.

Controleer voordat je het juiste formaat uitdrukt de handleiding van je telefoon om te zien welk type je nodig hebt.

Hoelang duurt het voordat ik word aangesloten op het netwerk?

Zodra je simkaart geactiveerd is, kun je binnen enkele ogenblikken gebruik maken van je abonnement. Mocht je problemen ondervinden start dan je telefoon opnieuw op om verbinding met het netwerk te maken.

Hetzelfde geldt als je nummerbehoud hebt. Zodra je geen bereik meer hebt bij je vorige provider verwissel je de simkaart met die van Simpel.

Hoe kan ik een Mijn Simpel account aanmaken?

Ben je al klant bij Simpel, maar heb je nog geen account aangemaakt? Ga naar Mijn Simpel en klik op de link "ik heb nog geen account". Met je klantnummer of 06-nummer kun je een account aanmaken.

Wanneer gaat mijn abonnement in?

De ingangsdatum verschilt per abonnement. Kies je voor nummerbehoud of een nieuw nummer?

Vervangende simkaart