Problemen oplossen met de netwerkverbinding

Heb je geen bereik meer of krijg je een netwerk foutmelding te zien? Via de volgende stappen kan je het probleem achterhalen. Kom je er niet uit? Je kunt ons bereiken via het contact formulier of via onze telefonische klantenservice. We staan voor je klaar!

Stap 1: toestel opnieuw opstarten

In sommige gevallen kan je telefoon de verbinding met het netwerk verliezen. Je kunt dan niet meer bellen, internetten of sms’en met je simkaart. We adviseren je om dan je toestel volledig uit te schakelen. Als je de telefoon vervolgens weer opstart, wordt er een nieuwe netwerkverbinding gemaakt.

Stap 2: vastellen of de simkaart beschadigd is

Het is ook mogelijk dat je simkaart beschadigd is waardoor je geen verbinding kunt maken met ons netwerk. Om dit te controleren kun je de simkaart in een ander toestel plaatsen. Als de simkaart ook in het andere toestel niet werkt, is het mogelijk dat er schade aan de simkaart is. Je kunt in dat geval een nieuwe simkaart bestellen via je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Als de simkaart in het andere toestel wel werkt, is er mogelijk een probleem met je mobiele telefoon. Dit kun je laten controleren door de leverancier van je toestel.

Stap 3: simkaart geblokkeerd vanwege andere oorzaak

Openstaande facturen
Het kan voorkomen dat je simkaart is geblokkeerd wegens te lang openstaande facturen. Als je niet kunt bellen is het daarom altijd verstandig om in te loggen op je persoonlijke pagina Mijn Simpel om te controleren of er geen openstaande facturen zijn onder de optie ‘Facturen’. Als er facturen openstaan, kun je deze eenvoudig voldoen met iDeal. Je kunt de iDeal betalingslink vinden achter de openstaande factuur. Als je je facturen met iDeal betaalt, is je betaling binnen een uur verwerkt en wordt je simkaart gedeblokkeerd. Dit is de snelste manier om je facturen te betalen en te zorgen dat de blokkade op je abonnement opgeheven wordt.

Plafond of gebruikslimiet bereikt
Ten slotte is er de mogelijkheid dat het Plafond of de Gebruikslimiet is bereikt. Wanneer je een Plafond hebt ingesteld op een bepaald bedrag, kun je na het bereiken van dat bedrag geen kosten meer buiten je bundels maken. Je kunt alleen nog van het tegoed binnen je bundels gebruik maken. Als je belminuten op zijn en je Plafond is bereikt, kun je bijvoorbeeld niet meer bellen. Je kunt in dat geval wel je Plafond verwijderen of verhogen via je persoonlijke pagina Mijn Simpel om te zorgen dat je extra ruimte hebt om kosten te maken voor het gebruik van belminuten buiten je bundel.

Simpel hanteert zelf ook een Gebruikslimiet om je te behoeden voor onverwacht zeer hoge facturen. Wanneer je 80% van de Gebruikslimiet bereikt hebt, waarschuwen wij je per sms en per e-mail. Als je de 100% bereikt, kun je geen kosten meer buiten je bundels maken en zullen diensten worden geblokkeerd wanneer je tegoed binnen je bundels op is. Je kunt door middel van het betalen van een voorschot je Gebruikslimiet verhogen. Als je de 80% van je Gebruikslimiet hebt bereikt, zal de optie om een voorschot over te maken beschikbaar zijn op je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Zodra je het voorschot hebt betaald met iDeal, zal de Gebruikslimiet binnen een uur worden verhoogd, zodat je weer verder kunt bellen.