Simkaart activeren

Actuele informatie over het activeren van de simkaart

Het overstappen van je huidige aanbieder naar Simpel duurt op dit moment ongeveer 15 minuten.

Hoe activeer ik mijn simkaart?

Heb je gekozen voor nummerbehoud, dan wordt je simkaart automatisch actief op de dag dat je huidige nummer wordt overgezet naar Simpel. Je kunt meteen bellen en sms ontvangen. Het kan even duren voordat je een gesprek kunt opzetten, sms'en en internetten op je mobiel. Mocht je problemen ondervinden start dan je telefoon een aantal keer opnieuw op om verbinding met het netwerk te maken.

Wanneer je voor een nieuw nummer hebt gekozen moet je na ontvangst zelf de simkaart activeren via mijn.simpel.nl.

Indien je nog geen Simpel account hebt aangemaakt, ga dan naar mijn.simpel.nl en klik op de link "ik heb nog geen account". Met je e-mailadres en 06-nummer kun je een account aanvragen. Je ontvangt per e-mail een link naar een pagina waar je een gebruikersnaam en wachtwoord kunt instellen.

Waarom kan ik niet bellen, sms'en en internetten?

Er kunnen diverse oorzaken zijn waardoor je simkaart geen verbinding maakt met ons netwerk. Mogelijk kun je het probleem zelf oplossen door het stappenplan "Oplossen problemen met netwerkverbinding" te doorlopen. Onze Toestelhulp helpt je met het controleren en handmatig invoeren van de juiste instellingen. Mocht je het probleem niet zelf kunnen oplossen, neem dan contact met ons op.