Klantenservice

Veel gestelde vragen - onderwerpenTop 5 vragen

Klik links op een onderwerp om het antwoord op je vraag te vinden

Top 5 vragen

1Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen?

Via je persoonlijke pagina kun je je huidige bundels verhogen en nieuwe bundels aan je abonnement toevoegen. Je kunt 1 keer per maand je abonnement aanpassen. De verwerkingstijd van een wijziging is 1 dag. Daarom is het niet mogelijk op de laatste dag van de maand je abonnement te wijzigen.

  • Een wijziging gaat in op de 1e dag van de volgende kalendermaand. Voor de kosten van de wijziging kijk je hier. Het is alleen mogelijk om bundels te verwijderen of te verlagen na je contractperiode.
  • Een wijziging heeft geen invloed op de looptijd van je Simpel abonnement. Lees goed de voorwaarden in het scherm dat je te zien krijgt als je een abonnementswijziging aanvraagt.
  • Als je een abonnement hebt dat niet meer via de website wordt aangeboden, dan wijzigt de gehele samenstelling van je abonnement naar huidig aangeboden bundels als je een wijziging doorvoert. Je vindt de nieuwe samenstelling na de wijziging op de pagina wijzig abonnement.
  • Je kunt een wijziging tot een dag voor het einde van de maand via je persoonlijke pagina Mijn Simpel ongedaan maken. Daarna kun je weer een nieuwe wijziging aanvragen.

Let op: als je een bundel voor mobiel internet toevoegt, kun je direct van mobiel internet gebruik maken. Dit wordt- totdat je bundel ingaat (1e dag van de volgende maand)- afgerekend tegen het buitenbundeltarief. Kijk voor meer informatie op de tarievenpagina.

2Waar kan ik mijn facturen bekijken?

Om je facturen te bekijken of te downloaden ga je naar de link facturen op je persoonlijke pagina Mijn Simpel.
Je kunt daar je facturen en factuurspecificaties inzien tot maximaal 16 maanden geleden.

3Waar vind ik een overzicht van mijn gebruik van deze maand?

Via je persoonlijke pagina Mijn Simpel kun je voor een specifieke periode inzicht krijgen in je kosten. Ga naar de link belspecificatie en kies de huidige maand. Je krijgt nu een volledig overzicht van je gebruik. 

4Waar kan ik de inloggegevens voor Mijn Simpel vinden?

Om in te loggen op je persoonlijke pagina Mijn Simpel heb je de inloggegevens nodig. Deze kun je eenvoudig zelf aanmaken. Klik daarvoor op Mijn Simpel op de website.
In het veld dat verschijnt kun je de gebruikersnaam opvragen door op de link 'vergeten' te klikken. Je ontvangt je gebruikersnaam per e-mail en sms. Volg vervolgens de instructies in de e-mail om ook een wachtwoord aan te maken. 

Houd er rekening mee dat deze e-mail in je map ‘ongewenst’ terecht kan komen.

Lukt het niet? In het inlogscherm vind je een uitleg waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een gebruikersnaam en/of wachtwoord aan kunt maken. 

5Wat kan ik doen als de automatische incasso is mislukt?

Wanneer de incasso van je factuur is mislukt, informeren we je hierover per sms. We kunnen maar 1 incassopoging laten doen. Daarom moet je zelf het factuurbedrag overmaken. Vanaf het moment dat de incasso mislukt is, blokkeren wij het bellen naar premium nummers en het verzenden en ontvangen van premium sms-berichten.
Als we na 8 dagen nog geen betaling hebben ontvangen, blokkeren wij je simkaart voor al het verkeer dat voor extra kosten zorgt.

Je kunt je openstaande factuur op 2 manieren betalen: 

1. Via iDEAL  op je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Je vindt deze betaalmogelijkheid op de home pagina. Als je op deze manier je factuur betaalt, verwerken wij je betaling dezelfde dag. Je simkaart wordt bij het verwerken van de betaling direct gedeblokkeerd. 

2. Je kunt ook via telebankieren een betaling doen. Houd in dat geval rekening met een verwerkingstijd van 3 werkdagen. Als je bij de betaling geen betalingskenmerk zoals het factuurnummer en je klantnummer of je mobiele nummer hebt genoemd duurt de verwerking langer.
Je kun het geld van je factuur overmaken naar rekeningnummer: 78.64.18.966 t.n.v. Simpel. Het IBAN van Simpel NL03 COBA 0786 4189 66. Let op: Vermeld bij het overmaken altijd het factuurnummer en je klantnummer en/of je mobiele nummer.

We raden je aan om altijd via iDEAL te betalen zodat we je betaling direct kunnen verwerken. 

Gemakkelijk en snel antwoord

Antwoorden op veel gestelde vragen vind je op deze pagina. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op.

Veilig en eenvoudig
Bij Simpel bestel je veilig online
Internet op je mobiel
Klik hier voor de Simpel Toestelhulp
mijn Simpel login
gebruikersnaam (vergeten?) wachtwoord (vergeten?)