mijn Simpel login
gebruikersnaam (vergeten?) wachtwoord (vergeten?)

Postadres

Postbus 76106
1070 EC Amsterdam

Klantenservice

0900-1418
(35 cent per gesprek)
ma. t/m vrij. van 9:00 tot 17:00 uur

Contact met Simpeltop

Heb je nog een vraag voor je definitief kunt bestellen? Of ben je al klant van Simpel en heb je een vraag over je abonnement of factuur? Waarschijnlijk is je vraag al eerder gesteld en vind je het antwoord gemakkelijk en snel in de rubriek Klantenservice pagina.

Stel een vraag

Alle velden zijn verplicht.

Ik ben klant van Simpel
Categorie
06-nummer
Type Klant
Voornaam
Tussenvoegsel
Achternaam
Email
Telefoonnummer
Vraag
Verzenden

Betalingsherinnering

Is je vraag misschien:

Wat kan ik doen als de automatische incasso is mislukt?
Als de incasso van je factuur is mislukt, informeren we je hierover per sms en e-mail. Omdat we maar 1 keer een incassopoging laten doen moet je zelf het factuurbedrag overmaken.

Je kunt je openstaande factuur op 2 manieren betalen:

  1. Via iDEAL op je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Je vindt deze betaalmogelijkheid direct na het inloggen. Als je op deze manier je factuur betaalt, verwerken wij je betaling binnen 2 uur. Mocht je simkaart geblokkeerd zijn, dan wordt je simkaart bij het verwerken van de betaling direct gedeblokkeerd.
  2. Je kunt ook via internetbankieren een betaling doen. Houd in dat geval rekening met een verwerkingstijd van 3 werkdagen. Vermeld altijd het factuurnummer en je mobiele nummer zodat we je betaling kunnen registreren. Je kunt het geld van je factuur overmaken naar rekeningnummer: NL07 RBOS 0760 0658 10 t.n.v. SIMPEL.NL BV.
We raden je aan om altijd via iDEAL te betalen zodat we je betaling direct kunnen verwerken.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Factuur

Is je vraag misschien:

Waar kan ik mijn facturen en specificaties vinden?
Op je persoonlijke pagina op www.mijnsimpel.nl kun je je facturen en de specificaties daarvan inzien. Kijk hiervoor op de pagina “facturen”.

Wanneer ontvang ik mijn factuur en hoe kan ik deze betalen?
Je ontvangt een e-mail op het moment dat je factuur beschikbaar is op je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Dit is rond de 25ste van elke maand.
Enkele dagen nadat we de e-mail verstuurd hebben wordt het factuurbedrag van je rekening geïncasseerd. Op je persoonlijke pagina vind je bij de optie ‘facturen’ de facturen en je betaalgeschiedenis van de laatste 16 maanden.
Als de incasso van je factuur mislukt, maak dan zo snel mogelijk het openstaande bedrag over onder vermelding van je klant- en factuurnummer. Als je inlogt op je persoonlijke pagina kun je de betaling via iDEAL doen. Je betaling wordt dan binnen 2 uur verwerkt.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Gebruik in het buitenland

Is je vraag misschien:

Waarom kan ik mijn abonnement niet in het buitenland gebruiken?
Als je in het buitenland bent en je kunt niet bellen, sms-en of mobiel internet gebruiken terwijl je wel bereik hebt via de lokale aanbieder, dan kan het zijn dat je je Plafond hebt bereikt. Voor het bellen in het buitenland worden buiten bundelkosten berekend. Als je je Plafond even hoog is als je maandelijkse abonnementskosten is het niet mogelijk om je abonnement in het buitenland te gebruiken. Je kunt de hoogte van je Plafond controleren en aanpassen op je persoonlijke pagina.

Hoe beluister ik mijn voicemail in het buitenland?
Als je in het buitenland bent bel je naar +31 624001231 om je voicemail af te luisteren. Om je voicemail in het buitenland af te luisteren, heb je altijd een voicemailcode nodig. Je kunt een voicemailcode instellen in het hoofdmenu van je voicemail. We raden je aan dit in Nederland te doen voordat je naar het buitenland gaat. Het is niet mogelijk om in het buitenland je voicemailcode te wijzigen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Gebruikslimiet

Is je vraag misschien:

Wat is de gebruikslimiet van Simpel?
De gebruikslimiet van Simpel gaat over de kosten die je buiten je bundel belt. De gebruikslimiet bestaat om jou en Simpel te beschermen tegen onverwacht hoge kosten. De gebruikslimiet heeft 4 lagen. Bereik je een limiet, dan wordt je simkaart geblokkeerd. Als nieuwe klant begin je in laag 1.

Hieronder volgt een overzicht van de lagen met daarbij behorende limiet bedragen:

Laag 1: gebruikslimiet tot €50 waarschuwing per sms bij €30
Laag 2: gebruikslimiet tot €100, waarschuwing per sms bij €80
Laag 3: gebruikslimiet tot €350, waarschuwing per sms bij €300
Laag 4: gebruikslimiet tot €1000, waarschuwing per sms bij €750

Als je een limiet (bijna) bereikt, dan ontvang je hier een sms en een e-mail over. Hier staat in wat je kunt doen om een blokkade op je simkaart te voorkomen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Levering simkaart

Is je vraag misschien:

Ik heb een vervangende simkaart aangevraagd. Wanneer ontvang ik die?
Als je na verlies/diefstal of defect van je huidige simkaart een vervangende simkaart hebt aangevraagd ontvang je die binnen 5 werkdagen.

Ik heb een vervangende simkaart ontvangen. Hoe activeer ik die?
Als je na verlies/diefstal of defect van je huidige simkaart een vervangende simkaart hebt ontvangen, kun je die eenvoudig activeren via je persoonlijke pagina op www.mijnsimpel.nl. Ga hiervoor naar de pagina ‘vervangende simkaart’, vul je activatiecode in en klik op activeren. Meer informatie over de activatiecode staat in de brief waar je vervangende simkaart bij zat.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Mobiel internet

Is je vraag misschien:

Ik kan geen gebruik maken van mobiel internet. Hoe kan dat?
Als je mobiel internet niet kunt gebruiken, kunnen hier een aantal oorzaken voor zijn:

  1. Je simkaart is nog niet helemaal geactiveerd op het netwerk.
    Wanneer je net via je persoonlijke pagina Mijn Simpel je simkaart hebt geactiveerd kan het zijn dat mobiel internet op je simkaart nog niet volledig actief is. Dit kan ongeveer 2 uur duren. Om te controleren of je simkaart volledig actief is kun je het beste je telefoon uit en aan zetten.
  2. De instellingen staan niet goed in je mobiele telefoon.
    Het is belangrijk dat de juiste instellingen in je toestel staan. Klik hier voor de internetinstellingen van jouw toestel.
  3. Je bent vandaag overgestapt met nummerbehoud.
    Als je nummerbehoud hebt aangevraagd bij je aanmelding voor een abonnement, dan duurt het op de dag dat je nummer wordt overgezet tot het einde van die dag tot je mobiel internet actief is.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Netwerk

Is je vraag misschien:

Is mijn toestel geschikt voor een abonnement bij Simpel?
Alle mobiele telefoons zijn geschikt voor gebruik van mobiel internet op het netwerk van Simpel. Voor hulp bij het instellen van mobiel internet klik je op deze link om naar de toestelhulp te gaan.

Houd er wel rekening mee dat:
Voor Blackberry zijn bepaalde diensten niet beschikbaar, daar is het speciale BIS- internetabonnement voor nodig (Blackberry Internet Services). Dat bieden wij niet aan.
Wij bieden momenteel geen nano simkaart voor de iPhone5 aan.
Om een simkaart van Simpel te kunnen gebruiken moet je mobiele telefoon simlock-vrij zijn.

Van welk netwerk maakt Simpel gebruik?
Simpel maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Nummerbehoud

Is je vraag misschien:

Hoe lang duurt het voordat mijn telefoonnummer is overgezet naar Simpel?
Overstappen vanaf prepaid
Zodra wij de betaling van je eerste factuur na je bestelling hebben ontvangen, vragen wij nummerbehoud voor je aan. Omdat je met prepaid geen opzegtermijn hebt, kunnen wij je aanvraag van nummerbehoud binnen 10 dagen uitvoeren.

Overstappen vanaf een abonnement
Je telefoonnummer wordt overgenomen na de opzegtermijn die je bij je huidige provider hebt.
Je kunt tot de datum van overzetting gebruik blijven maken van je oude aansluiting. Tijdens het overzetten is je nummer om technische redenen maximaal één dag niet bereikbaar. Na de overzetting is je telefoonnummer gekoppeld aan de nieuwe simkaart van Simpel en kun je deze in gebruik nemen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Plafond

Is je vraag misschien:

Wat is het Plafond van Simpel?
Bij Simpel kun je gratis een Plafond instellen. Zo kun je zelf bepalen hoeveel je iedere maand aan gebruikskosten (abonnementskosten + eventueel buitenbundelkosten) uitgeeft. Je kunt je Plafond zelf instellen vanaf 10 euro op je persoonlijke pagina Mijn Simpel.

Hoe stel ik de 3 telefoonnummers in die ik altijd kan bellen?
Via de link Plafond op je persoonlijke pagina Mijn Simpel kun je gratis maximaal 3 telefoonnummers invullen. Deze nummers zijn altijd bereikbaar, ook als je het Plafond hebt bereikt. Handig voor ouders met kinderen!
Wanneer het Plafond is bereikt en je hebt ook je belbundel volledig opgebruikt, wordt het bellen naar deze nummers tegen het buitenbundeltarief afgerekend. Daardoor wordt je factuur hoger dan het Plafond dat je hebt ingesteld.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Status bestelling

Is je vraag misschien:

Wanneer ontvang ik mijn nieuwe simkaart?
Ontvangen simkaart bij nummerbehoud
Heb je tijdens je bestelling voor nummerbehoud gekozen? Dan ontvang je de simkaart ongeveer een week voor de datum van je nummerbehoud.

Ontvangen simkaart bij nieuw nummer
Heb je tijdens je bestelling voor een nieuw nummer gekozen? Dan hangt de levertijd van je simkaart af van je betaalwijze. Heb je betaald via iDEAL, dan ontvang je binnen 3 werkdagen je simkaart. Als je hebt gekozen voor een bankoverschrijving dan duurt de levering van de simkaart ongeveer 10 werkdagen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Verlies/diefstal

Is je vraag misschien:

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn telefoon?
Je kunt je simkaart direct blokkeren via je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Ga hiervoor naar de link 'blokkeer nummer'. Bevestig dit door op de button 'Blokkeer dit nummer' te klikken. Het duurt ongeveer 15 minuten voordat de blokkade actief is.
Het abonnement loopt wel gewoon door.

Nieuwe simkaart bestellen
Via je persoonlijke pagina kun je een nieuwe simkaart aanvragen. Ga hiervoor naar de link 'vervangende simkaart'. Uiteraard behoud je het telefoonnummer. De simkaart wordt na ontvangst van de aanvraag zo snel mogelijk naar je toegestuurd. De kosten voor een nieuwe sim vind je op de tarievenpagina.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Voicemail

Is je vraag misschien:

Hoe zet ik mijn voicemail aan of uit?
Wanneer je een abonnement bij ons afsluit staat je voicemail standaard aan. Wil je geen gebruik maken van voicemail? Neem dan contact op met de klantenservice via dit contactformulier.

Hoe stel ik mijn voicemail in?
Voor het instellen van je voicemail bel je 1233. Hier kun je je welkomstboodschap instellen, je pincode instellen of wijzigen of de taal wijzigen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Vragen over je persoonlijke pagina

Is je vraag misschien:

Hoe kan ik inloggen op mijn persoonlijke pagina MijnSimpel.nl?
Je kunt je wachtwoord opvragen via het inlogscherm. Klik hiervoor op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt vervolgens een e-mail waarmee je via een link een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Je ontvangt deze e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Een handleiding om je te helpen met inloggen vind je bij het veld waar je je wachtwoord en gebruikersnaam kunt invullen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Wijzigen abonnement

Is je vraag misschien:

Hoe kan ik mijn abonnementsvorm wijzigen?
Bij Simpel kun je via je persoonlijke pagina Mijn Simpel zelf je abonnement wijzigen via de link ‘wijzig abonnement’. Lees goed de voorwaarden voordat je de wijziging bevestigt. De samenstelling van je huidige abonnement kan veranderen. Je kunt de wijziging tot één dag voor het einde van de maand ongedaan maken.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Wijzigen persoonlijke gegevens

Is je vraag misschien:

Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Via de link abonnement gegevens op je persoonlijke pagina Mijn Simpel kun je de volgende dingen wijzigen:

- Je adres
- Je e-mailadres
- Je bankrekeningnummer

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×