Postadres

Postbus 16232
2500 BE ’s-Gravenhage

Klantenservice

0900-1418
(35 cent per gesprek)
ma. t/m vrij. van 9:00 tot 17:00 uur

Simpel Sim-only | Contacttop

Heb je nog een vraag voor je definitief kunt bestellen? Of ben je al klant van Simpel en heb je een vraag over je abonnement of factuur? Waarschijnlijk is je vraag al eerder gesteld en vind je het antwoord gemakkelijk en snel in de rubriek Vragen.

Stel een vraag

Alle velden zijn verplicht.

Ik ben klant van Simpel
Categorie
06-nummer
Type Klant
Voornaam
Tussenvoegsel
Achternaam
Email
Telefoonnummer
Vraag
Verzenden

Aanmelden

Is je vraag misschien: hoe kan ik me aanmelden bij Simpel?
Je kunt je via www.simpel.nl aanmelden als klant van Simpel

Wanneer ontvang ik mijn simkaart?
Simpel verstuurt de simkaart 10 werkdagen nadat de eerste incasso gelukt is. Als je met iDeal hebt betaald wordt de simkaart binnen 3 werkdagen opgestuurd.Wanneer je hebt gekozen voor nummerbehoud, dan wordt de simkaart verzonden op het moment dat je huidige telefoonaanbieder toestemming heeft gegeven om je telefoonnummer over te nemen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Acties

Is je vraag misschien: wat zijn de actievoorwaarden van het extra half jaar gratis abonnement?

Voor meer informatie over acties kijk je bij ‘vragen’ op de website. Voor de voorwaarden van alle acties klik je hier

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Bellen in het buitenland

Is je vraag misschien:
Waarom kan ik mijn abonnement niet in het buitenland gebruiken?

Als je in het buitenland bent en je kunt niet bellen, sms-en of mobiel internet gebruiken terwijl je wel bereik hebt via de lokale aanbieder, dan kan het zijn dat je je Plafond hebt bereikt.

Voor het bellen in het buitenland worden buiten bundelkosten berekend. Als je je Plafond hebt gelijkgesteld aan je maandelijkse abonnementskosten is het niet mogelijk om je abonnement in het buitenland te gebruiken. Je kunt de hoogte van je Plafond controleren en aanpassen op je persoonlijke pagina.

Hoe beluister ik mijn voicemail in het buitenland?

Als je in het buitenland bent bel je naar +31 624001233 om je voicemail af te luisteren. Om je voicemail in het buitenland af te luisteren, heb je altijd een voicemailcode nodig. Je kunt een voicemailcode instellen in het hoofdmenu van je voicemail. We raden je aan dit in Nederland te doen voordat je naar het buitenland gaat. Het is niet mogelijk om in het buitenland je voicemailcode te wijzigen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Betaling/Incasso

Is je vraag misschien:
Wat kan ik doen als de automatische incasso is mislukt?

Als de incasso van je factuur is mislukt, informeren we je hierover per sms en e-mail. Omdat we maar 1 keer een incassopoging kunnen laten doen moet je zelf het factuurbedrag overmaken.

Je kunt je openstaande factuur op 2 manieren betalen:

1. Via iDEAL op je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Je vindt deze betaalmogelijkheid op de home pagina. Als je op deze manier je factuur betaalt, verwerken wij je betaling dezelfde dag. Je simkaart wordt bij het verwerken van de betaling direct gedeblokkeerd.

2. Je kunt ook via telebankieren een betaling doen. Houd in dat geval rekening met een verwerkingstijd van 3 werkdagen. Als je bij de betaling geen betalingskenmerk zoals het factuurnummer en je klantnummer of je mobiele nummer hebt genoemd duurt de verwerking langer. Je kunt het geld van je factuur overmaken naar rekeningnummer: 78.64.18.966 t.n.v. Simpel. Het IBAN van Simpel NL03 COBA 0786 4189 66. Let op: Vermeld bij het overmaken altijd het factuurnummer en je klantnummer en/of je mobiele nummer.

We raden je aan om altijd via iDEAL te betalen zodat we je betaling direct kunnen verwerken.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Bundels

Is je vraag misschien: hoe lang is mijn bundel geldig bij Simpel?
Bij Simpel is je bundel 1 maand houdbaar. Je bundel gaat iedere maand opnieuw in op de 1ste dag van de kalendermaand. Je kunt de minuten, sms berichten of MB’s niet meenemen naar de volgende maand.

Hoe wijzig ik mijn bundel of vraag ik een SMS of Internetbundel aan?
Bij Simpel kun je via je persoonlijke pagina www.mijnsimpel.nl zelf je abonnement wijzigen. Ga hiervoor naar het tabje ‘mobiel’  en ga naar de link ‘wijzig gegevens’.  Je kunt hier je huidige bundels alleen verhogen. Heb je nog geen sms of databundel, dan kun je die hier toevoegen. Voor een bundelwijziging of toevoeging wordt op de volgende factuur €5,- administratiekosten in rekening gebracht.

Wanneer je bundel(s) wijzigt of toevoegd, dan gaat deze wijziging in op de 1ste  dag van de kalendermaand.

Wanneer gaan de bundels in na een bundelwijziging?
Wanneer je jouw bundel wijzigt, dan gaat deze wijziging in op de 1ste  dag van de volgende kalendermaand.

 

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Extra aanmelding

Is je vraag misschien: hoe kan ik een extra abonnement aanvragen?
Als particuliere klant mag je maximaal  3 abonnementen op je naam hebben staan.  Als je een extra abonnement wilt aanvragen kun je dat via de website doen. Een nieuwe aanmelding wordt alleen geaccepteerd als je geen openstaande rekeningen hebt. Als zakelijke klant kun je een extra abonnement aanvragen via de persoonlijke pagina op www.mijnsimpel.nl.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Factuur

Is je vraag misschien:
Wanneer ontvang ik mijn factuur en hoe kan ik deze betalen?

Je ontvangt een e-mail op het moment dat je factuur beschikbaar is op je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Dit is rond de 25ste van elke maand.

Enkele dagen nadat we de e-mail verstuurd hebben wordt het factuurbedrag van je rekening geïncasseerd. Bij de optie ‘facturen’ vind je de facturen en je betaalgeschiedenis van de laatste 16 maanden.

Als de incasso van je factuur mislukt, maak dan zo snel mogelijk het openstaande bedrag over onder vermelding van je klant- en factuurnummer. Als je inlogt op je persoonlijke pagina kun je de betaling via iDEAL doen. Je betaling wordt dan dezelfde dag verwerkt.

Ik begrijp mijn factuur niet

Als je vragen hebt over de inhoud van je factuur, kun je het beste telefonisch contact opnemen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00. We kunnen al je vragen dan in 1 keer beantwoorden.

Waar kan ik mijn facturen en specificaties vinden?

Op je persoonlijke pagina kun je je facturen en de specificaties daarvan inzien. Kijk hiervoor op de pagina “facturen”.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Kredietwaardigheid

Is je vraag misschien:  hoe controleert Simpel mijn kredietwaardigheid?
Iedereen is welkom bij Simpel. We doen geen kredietcheck en je hoeft ook geen kopie van je paspoort of bankafschrift op te sturen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Levering SIM kaart

Is je vraag misschien: wanneer ontvang ik mijn simkaart?
Simpel verstuurt de simkaart 10 werkdagen nadat de eerste incasso gelukt is. Indien je hebt betaald met iDeal ontvang je de simkaart binnen 3 werkdagen. Wanneer je hebt gekozen voor nummerbehoud ontvang je de simkaart een paar dagen voordat je nummerbehoud wordt uitgevoerd.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Mobiel internet/MMS

Is je vraag misschien: wat is internet op mijn mobiel?
Met internet op je mobiel kun je overal en altijd online zijn.
• hoge snelheid, zeer geschikt voor HSDPA-toestellen
• surfen en mailen op je mobiel in Nederland 
• download snelheid is 2084 Kbps, upload snelheid 392 Kbps 
• inclusief streaming en audio.

Om de instellingen voor mobiel internet op jouw toestel te krijgen, klik hier voor een duidelijke uitleg

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Netwerk

Is je vraag misschien: via welk netwerk bel je met Simpel?
Simpel klanten bellen via het netwerk van T-Mobile

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Nummerbehoud

Is je vraag misschien: Hoe lang duurt het voordat mijn telefoonnummer is overgezet naar Simpel?

Overstappen vanaf prepaid
Zodra wij de betaling van je eerste factuur na je bestelling hebben ontvangen, vragen wij nummerbehoud voor je aan. Omdat je met prepaid geen opzegtermijn hebt, kunnen wij je nummerbehoud binnen 10 dagen uitvoeren.

Overstappen vanaf een abonnement
Je telefoonnummer wordt overgenomen na de opzegtermijn die je bij je huidige provider hebt.

 Je kunt tot de datum van overzetting gebruik blijven maken van je oude aansluiting. Tijdens het overzetten is je nummer om technische redenen maximaal één dag niet bereikbaar. Na de overzetting is je telefoonnummer gekoppeld aan de nieuwe simkaart van Simpel en kun je deze in gebruik nemen.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

SIM kaart

Is je vraag misschien: Waarom zie ik een ander telefoonnummer op mijn nieuwe simkaart of persoonlijke pagina nadat je nummerbehoud hebt aangevraagd? 
Op je nieuwe simkaart staat een tijdelijk nummer, je kunt dit nummer niet gebruiken. Zodra je nieuwe simkaart, op de voor jou geldende datum geactiveerd wordt, is je eigen nummer bruikbaar op de nieuwe simkaart. 

De Simpel simkaart  bestaat uit twee delen; welk formaat is geschikt voor mijn toestel?
Let bij het vervangen van je simkaart op het volgende: jouw Simpel simkaart bestaat uit twee delen. Let er bij het uitdrukken van je simkaart op dat je het juiste formaat uitdrukt. De zogenaamde microsim is niet bruikbaar in alle toestellen. Om er zeker van te zijn dat je het juiste formaat uitdrukt, zorg je ervoor dat het formaat gelijk is aan het formaat van je huidige simkaart. 

Is je vraag misschien: wanneer ontvang ik mijn simkaart?
Tijdens je bestelling kun je kiezen voor 2 verschillende betaalwijzen.
Heb je gekozen voor iDEAL, dan versturen wij de simkaart binnen 3 werkdagen.
Heb je gekozen om te betalen via automatische incasso dan versturen wij de simkaart 10 werkdagen nadat de incasso gelukt is.

Als je hebt gekozen voor nummerbehoud, dan verzenden wij de simkaart een week voordat je nummer wordt overgezet naar je Simpel simkaart. Uiteraard houden we je van het verloop van je nummerbehoud op de hoogte.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Tarieven

Is je vraag misschien:
Waar kan ik alle tarieven vinden?

Een overzicht van alle tarieven vind je hier.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Verkooppunten

Is je vraag misschien: waar kan ik Simpel abonnement afsluiten?
Simpel is alleen online te koop via www.simpel.nl.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Verlies en diefstal

Is je vraag misschien:
Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn telefoon?

Je kunt je simkaart direct blokkeren via je persoonlijke pagina Mijn Simpel. Ga hiervoor naar de link blokkeer nummer. Bevestig dit door op de button Blokkeer dit nummer te klikken. Het duurt ongeveer 15 minuten voordat de blokkade actief is.

Het abonnement loopt wel gewoon door.

Nieuwe simkaart bestellen

Via je persoonlijke pagina kun je een nieuwe simkaart aanvragen. Ga hiervoor naar de link vervangende simkaart. Selecteer een reden voor je aanvraag en selecteer tevens het mobiele nummer waarvoor je een nieuwe simkaart aanvraagt. Bevestig dit door op de paarse button Vraag aan te klikken.

Uiteraard behoud je het telefoonnummer. De simkaart wordt na ontvangst van de aanvraag zo snel mogelijk naar je toegestuurd. Voor de kosten van een nieuwe simkaart kijk je hier.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Voicemail

Is je vraag misschien:

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Voorwaarden

Is je vraag misschien: wat zijn de voorwaarden van Simpel?
Klik hier voor de algemene voorwaarden van Simpel

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Vragen over 'Mijn Simpel'

Is je vraag misschien: Hoe kan ik inloggen op mijn persoonlijke pagina MijnSimpel.nl?

Je kunt hier je wachtwoord opvragen. Je ontvangt per e-mail een tijdelijke code waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Je ontvangt deze e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Een handleiding om je te helpen met inloggen vind je bij het veld waar je je wachtwoord en gebruikersnaam kunt invullen.

Bij een nieuw abonnement met nummerbehoud, werkt het wachtwoord opvragen pas vanaf de datum dat je abonnement ingaat, dat is dus de dag waarop je huidige nummer wordt overgezet naar je nieuwe simkaart van Simpel.

 

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Wijzigen abonnement

Is je vraag misschien: hoe kan ik mijn abonnement wijzigen? 
Bij Simpel kun je via je persoonlijke pagina www.mijnsimpel.nl zelf je abonnement wijzigen. Ga hiervoor naar het tabje ‘wijzig abonnement’  in de linker kolom, en geef je wijzigingen door met de groene knop. Je kunt je huidige bundels alleen verhogen of nieuwe bundels toevoegen gedurende je contract. Voor een bundelwijziging wordt op de volgende factuur €5,08(incl. BTW) administratiekosten in rekening gebracht.

Wanneer je jouw bundel wijzigt, dan gaat deze wijziging in op de 1ste  dag van de volgende kalendermaand.

Is je vraag hiermee beantwoord?

JaNee, formulier verder invullen

×

Kies hier je sim-only-abonnement

Bellen

titel van deze box



Er geldt geen limiet voor deze onbeperkt bellen bundel. Iedereen met een normaal gebruik kan onbeperkt bellen naar nationale nummers. Fair Use Policy

Internet & sms

titel van deze box





Bellen naar het buitenland

Met deze belbundel bel je voor 4 cent per minuut naar de volgende landen:
Marokko, Turkije, Suriname, Nederlandse Antillen, China, Egypte, Polen, Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en België.

Voor het bellen buiten of zonder belbundel “Bellen naar het buitenland” gelden de Tarieven Buitenland.

sluiten
titel van deze box



dit abonnement tonen of verbergen

Deze belbundels gelden voor bellen vanuit Nederland naar de volgende landen: België, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Polen, Turkije, Marokko, Egypte, Nederlandse Antillen, Suriname en China.

Je betaalt per maand

mijn Simpel login
gebruikersnaam (vergeten?) wachtwoord (vergeten?)